"Sladd-fri"

publicerat i


Jag som så många andra ogillar synliga sladdar/kablar. Jag stod inför ett väntade problem när jag valde att byta plats på hatthyllan eftersom huvudjacket är precis i stora hallen. Telias router är inte liten och en trådlös router kommer inte på frågan då jag som ovan nämnt, internet är via telejacket. Det pratas i föreningen att det skall sättas fiber i lägenheterna men det är inte aktuellt just nu.
Hade jag haft kvar hatthyllan där den var skulle en byrå etc stå i hallen för att dölja sladdar, routern och uttag. 
Jag har funderat länge hur jag ska lösa detta. Jag drog först upp routern och sladdarna till en korg på hatthyllan för att jag sedan hade tänkt spika fast sladdarna längst hatthyllan med kabelklämma men det skulle inte bli bra. För en stund sedan kom jag på att jag spänner fast routern under skohyllan. Jag måste medge att problemet är löst. En sladd var lång och snurrade ihop den med en hårsnodd, haha. Varför inte? Ingen synlig router och inga synlig sladdar? Jag är nöjd. Ni kan även se på bilderna att allting är mer eller mindre dolt.
Nu blir det middag. Wok med "nyttiga" nudlar och gurkvatten, mums.

Kommentera inlägget här :