Hassela på lördag med "Två på Turné"

publicerat i Allmänt;

Ja, som rubriken lyder ska jag till Hassela på lördag. Mamma och Jim åker redan på torsdag kväll men jag åker på morgonen/tidig förmiddag så man får hela lördagen där. Mamma och co har bokat bord på hotellet till 19 men åker hem innan det. 

På afterskin ska "Två på turné" spela och Henke är en i bandet och jag har i princip aldrig hört honom sjunga men nu får man det. Älskar afterskin och vintern är äntligen här med snö och kyla och inget kan slå det, kommer bli toppen. Kommer vara ute hela dagen innan afterskin och eventuellt bada en stund då jag hört att badet har fått två nya bubbelpooler. I skrivande stund kom jag på någonting man inte får glömma, "Airhockey". Jag och mamma brukar köra det uppe på hotellet flera gånger så vi svettas och kiknar av skratt, haha. Längtar! En dag vill man ha egen vagn och förstuga där. Det är en underbar gemenskap och det finns ingenting att klaga på. 
Mellan raderna springer jag fram om tillbaka till köket då jag håller på att avkalka Tassimon och måste sprigna ut och tömma ut vattnet. Jag är så sugen på en kopp men det verkar ta ett tag, får springa emellan och tömma ut vattnet. Mamma och Jim har varit här en sväng också och nu ska jag fixa undan lite hemma och sedan blir det en film. Trött idag.
 
Härligt, ikonen på Tassimon har slutat lysat. Avkalkningen är klar och kan njuta av en kopp kaffe nu. Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll.
Rosorna som pryder mitt soffbord <3.
 

Kommentera inlägget här :