Lämna Sverige + Uppesittarkväll hos mig + Ensamt

publicerat i Allmänt;

Nu är det bestämt. Julen blir hemma hos mamma och Jim i år. Jag har i många år sovit hos dom (förutom förra året) till julafton i alla fall och ibland fler nätter men det var när man bodde inne i stan. Idag bor man bara några km ifrån dom och det resulterar till att jag kommer sova hemma själv nu, det kommer bli ensamt när man är van att alltid vakna upp med någon eller vakna hos någon. Men man lär ju bara vakna och mysa på lite själv innan man åker till dom. Vi kommer bara bli några stycken men det blir trevligt :).

I år ska jag faktiskt ha uppesittarkväll för allra första gången hemma hos mig, det kommer bli så mysigt och jag ser fram emot det jättemycket. Jag kommer bjuda på skinkmacka, glögg och något gott till det. Ska kolla på några härliga recept på julbak. Vi kommer bli några stycken. Mamma, Jim och Ida vet jag kommer och sedan får man se om Marlene med familj och mormor kommer också och det tror jag dom gör. Ni får gärna titta förbi på lite go fika. Hoppas att vi får en riktig fin vinter med kyla och snö. Det skulle bli en riktig vargavinter så man får se om det stämmer, det är väl ändå inte förrän efter nyår som vintern brukar slå till på riktigt.

Jag har börjat kolla på resor till Italien igen. Har kollat runt på Rimini och Sardinien. Sardinien  är häpnadsväckande vackert och jag överväger nog att åka dit ändå. Rimini (där pappa är ifrån) vill jag helst åka till men om man ska vara borta längre men jag känner för en riktig sol och badsemester nu och bara få slappa och njuta. Jag tänkte åka i juni eller i september. Nästa år ska jag i alla fall lämna Sverige för ett litet tag <3. Jag har sagt det tidigare Italien som Italien, Rimini kan man åka till när som helst. Vill så gärna uppleva den italienska matkulturen och att åka till en vingård i Italien är en dröm för mig som jag kommer uppfylla nästa år. Sedan att köra vattenskoter igen <3. Får se vem som följer med mig på denna resa, spännande och se. Den här resan vill jag uppleva med någon som betyder mycket för mig eftersom det är en resa som är speciell för mig. Någon som inte kan förstå det är ingen jag vill uppleva det här med heller. Det är självklart en 100 % sol och badsemester jag är ute efter, att bara få njuta av god mat, vackert land, vackert språk, romantiskt land, romantiskt språk och inte tänka på någonting. Det är precis det jag behöver.

Idag har jag varit inne i stan och Birsta med brudarna. Jag hjälpte dom handla till festen där vi ska jobba på om två lördagar. Vi handlade upp hela bolaget bland annat (skratt). Sedan blev jag bjuden på lunch som tack för hjälpen och skjutsen. Jag blev igår tillfrågad om jag ville flyttstäda en lägenhet och det tackade jag självklart ja till. Ska hålla på hela dagen imorgon. Vill göra klart så mycket som  möjligt så man inte behöver boka upp flera kvällar efter jobbet nästa vecka.

Nej, nu blir det middag och sitta med lite papper. Jag har gjort ett träningsprogram som jag känner mig rätt nöjd med. Ska gå igenom den och börja med den på måndag. De gångerna jag har varit på gymmet hittills har man bara gjort någonting i princip men nu är jag redo. Jag är riktigt laddad för när jag har förlorat några cm till ska jag unna mig nya kläder. Underbart att få köpa en helt ny outfit :). Hittade några fina plagg idag men nej jag stod emot, det blir roligare att handla sedan när man gjort sig "förtjänt" av det. Eller som många säger ska jag inte vara för hård mot mig själv eftersom jag har varit snusfri i 9 VECKOR idag. Vad tiden går fort, känns som en månad bara. Men jag är tuff mot mig själv just nu och det är för min egen skull.

 
 
Bodrum, 2013.
 
Ciao!

Kommentera inlägget här :