Paus

publicerat i Allmänt;
Det blir inget besök på Sensommar för mig ikväll eftersom jag har morgondagen och nästa helg att se fram emot istället. Jag kommer bara vara hemmavid ikväll. Skönt att ta det lugnt ibland också.

På måndag börjar man jobba igen och det känns mycket bra faktiskt. Har inte vilat upp mig jättemycket egentligen eftersom man har funderat och kämpat lite med känslorna. Det är bara att ta nya tag och hoppas man kommer på fötter fortare än sist.

Jag har i alla fall saknat de vardagliga rutinerna och det känns bra att man kan börja röra sig igen och äta bra. Har bestämt mig för att börja gymma på Sportsgym till hösten. De finns inte i Matfors men i närheten av mitt jobb.

Jag är less på Facebook. Kom på mig själv att jag suttit alldeles för mycket framför Facebook igen. Det är inte konstigt egentligen nu när man har semester. Det är en vana att logga in. Har sagt det förr att denna sida bara förstör. Vissa saker vill man inte se. Funderar på att ta bort sidan helt ett tag, ta en paus. Det har dock inte gått bra i tidigare försök men ska försöka. Lyckas jag inte denna gång heller kommer jag begränsa mitt användande av sidan. Jag beundrar verkligen de som inte skaffat Facebook än. Det förstör så mycket i olika typer av relationer men jag vet att man inte ska skylla allt på sidan utan mycket sitter i sig själv. Vissa människor bryr sig inte alls om Facebook men för mig är det stort och personligt, alla har vi olika syn vilket är bra på både gott och ont.

Har idag varit in till Birsta och shoppat lite mer. Börjar få till allt mer som jag vill ha det. Ska idag gå igenom vad jag ska handla/göra härnäst. Har bestämt mig för att ha en vit tapet i hela vardagsrummet alternativt ha en fondvägg vid den lilla väggen vid teven. I sovrummet blir det en "plankvägg" på långa väggen. En tapet. Var först inne på att göra en riktig vägg av plankor men hoppar över det. Ska sedan lägga in ett golv i sovrummet och köpa lite extra golv så man kan lägga nytt golv i klädkammaren på samma gång. Innan tapetseringen och golvläggningen börjar kommer jag måla väggarna i klädkammaren.

Igår var mamma och Jim här och såg hur fint jag hade fått det. Dom tyckte bordet vart jättefint. De ville först att jag inte skulle måla/betsa lådorna men jag kände att det skulle bli snyggt och det blev det. Jag ska lägga upp mycket bilder idag. Blogg.se verkar ha problem men sitter man på mobilappen går det att lägga upp bilder. Det kommer ta tid men jag lovar att lägga upp.

Jag har som sagt handlat en hel del. Bland annat nya grå och rosa gardiner i spets, rosa ljus, ljuslyktor, krukor, en matta och koppar. Kommer lägga upp bilder på det också.

Kommentera inlägget här :