Välkommen hem till mig

publicerat i Allmänt;
Köket
 
 
Jag tycker om att ha basilika, dill och gräslök i matlagning och köpte dessa örter!
 
Har aldrig haft en stor frys och är mer än nöjd med den. Kan verkligen göra storkok och frysa in många matlådor.
 
 
 
Vardagsrummet
 
"Man tager vad man haver". Idag har jag äppellådor som tv-bänk ;).
 
Hallen
 
 
Sovrummet
 
 
 
 
Vid ytterdörren
 
Toan/Tvättstugan
Har hängt för duschdraperier som ni ser så den skymmer "tvättdelen"
 
Klädkammaren
 
 
Balkongen
 
Balkongen är inte mycket att hurra för idag. Fast storleken skall man inte klaga på, den är 8 kvadratmeter Har inte gjort iordning någonting alls där ute, får ta det när det blir varmare ute och får använda de möbler man har och sedan köpa nya nästa år. Observera! I de blå huset bor moster med familj :).
 
Sådär, då har man lagt upp bilder på lyan. Dock är det svårt att ge bilderna rättvisa. Det är en mycket mysig lägenhet i ett fint och lugnt område.Idag har man det roliga kvar. Inredningen av lägenheten. Jag har inte inrett som jag vill ha det eller organiserat i alla utrymmen, bara gjort rent och i princip bara lagt in allting men jag har inte bott in mig ännu så det tar ett tag tills man vet hur man vill ha det, vilka saker man ska ha vart osv.
 
Har några saker att göra i lägenheten
Köket
Lägga designfolie på köksbänkarna (se tidigare blogginlägg om detta), sedan har jag köpt en madrass och tyg, ska klä om kökssoffan och stolarna. Framöver blir det eventuellt att måla köksmöblerna också. Men faktiskt tycker jag om att det ser slitet ut så kanske har det som det är också, men ny madrass och tyg ska på iallafall :). På längre sikt blir det att köpa en ny ugn.
 
Hallen
Funderar på att byta plats på hatthyllan. Som ni kan se hänger hatthyllan och skohyllan i lilla hallen, tanken är att byta till den stora hallen och hänga upp den kombinerade hyllan direkt till höger när man kommer in. Sedan på den väggen man har hyllan nu hänger man upp en spegel etc.
 
Vardagsrummet
Här blir det att tapetsera. Funderar på att ha samma tapet som i hallen som i hela vardagsrummet. Ska köpa en ny soffa och tv-bänk och lite småsaker.
 
Sovrummet
Tapetsera och byta golv. Funderar på att göra en plank-vägg eller köpa en tapet med plankor. Det är så snyggt! Det kommer även bli en ny säng.
 
Klädkammaren
Måla om och ett nytt golv ska läggas. Detta är bara om man känner för det längre fram, absolut inte ett måste.
 
Toan
Måla om och byta golv.  Eventuellt byta ut våtväggen och våtgolvet. Det är gammalt men förhoppningsvis kanske man klarar sig med att måla. Får se. Det är ingenting som jag prioriterar först.
 
Ska sedan byta ut kontaktuttag och måla alla element också. Är en del småsaker som ska fixas. Men det är så roligt att göra saker när man köpt lägenheten. Det var en billigare lägenhet också så kan inte klaga :).

Kommentera inlägget här :