Fått förlängning

publicerat i Allmänt;
Jag har haft några fullspäckade dagar av roligheter. Efter jobbet i tisdags for jag till kollegan och min fina vän Maud för att äta middag, jag blev bjuden på skinkstek, sallad och en jättegod sås. Vi umgicks i flera timmar och bara hade det trevlligt.
I onsdags kom Petra och hennes barn på besök i några timmar. Vi hade jättetrevligt. Hennes dotter blev helt förtjust i mitt pysselrum :). Petra fick några saker som jag gjort. Jag gjorde klart dom för månader sedan men nu äntligen fick hon dom. Jag bjöd på lite fika, gjorde en äppelpaj som serverades med vaniljvisp, hade köpt kakor och gjorde en god drink som består av päroncider eller fanta och vaniljglass. Drinken med pärondryck var godare än den med Fanta, jag lovar, det smakar precis som päronsplit. När dom for iväg var det bara att plocka undan och fara iväg på Alnö. Jag och Therese träffades på ICA för att handla middag, det blev rostbiff och lax tillsammans med en god sallad. Vi surrade på och hade det skönt i solen ute på balkongen.
I går kom morfar, han hämtade mig för att vi sedan skulle åka vidare till Birsta. Jag skulle hjälpa han med handling av diverese saker. Vi avslutade på ICA Maxi där han köpte två sallader som vi åt till lunch. När morfar satt på balkongen och började äta var jag inne i köket och gjorde ännu en äppelpaj som jag bjöd på tillsammans vaniljvisp och kaffe. När han for iväg så kom Tessan på fika och för att umgås några timmar. Fullt upp men härliga dagar.
Jag fick ett glatt besked idag också, jag får en månad till på jobbet så jobbar på till sista september :), Så glad.
Det blir att ta tag i plugget ordentligt igen, har en bok till att beställa och sedan blir det bara att läsa och läsa. Jag ger mig inte ska klara det och jag vill klara det.
 

Kommentera inlägget här :