Italien 2016 och det italienska språket

publicerat i Allmänt;
Jag har inte heller nämnt att jag anmält mig till en italiensk språkkurs. Jag har varit inne på det i många år men aldrig tagit mig an det och det beror mycket på att lära sig ett nytt språk är inte min starka sida. Det är inte så att jag behöver kunna flytande italienska men har alltid sagt att den dagen jag åker till Italien vill jag kunna lite av språket iallafall, förstå lite av språket. Sedan är det ett mycket vackert språk och land. Har inte varit där sedan jag var 4-5 år.
Jag har för närmare 2 år sedan tittat runt på olika språkkurser och såg bara att det fanns betalkurser och det lockade mig inte och i torsdags förra veckan kollade jag upp språkkurser igen och hittade en på Hermods, helt på distans och helt kostnadsfritt. Böckerna betalar man självklart själv men annars kostar det ingenting. Jag kan förlänga kursen hur ofta jag vill då jag inte tar CSN lån eller bidrag så behöver inte oroa mig för att bli återbetalningsskyldig om man inte klarar kursen i tid osv. Jag har sagt till mig att jag ska ge det här ett försök, känner jag att det blir för utmanande eller att det inte riktigt är min grej är det bara att släppa det, inget mer med det, Då vet jag och behöver aldrig mer fundera på det italienska språket igen.
Jag har börjat kolla på resor till Italien. Vill så gärna åka dit och sommaren 2016 ska det bli av. Har pratat om det i många år och nu är det dags. Vad passar bättre än att åka det år man fyller 30? Det finns så många platser man vill se: Rimini, Rom, Venedig, Gardasjön, Milano, Sicilien och Pisa. En dröm kommer att gå i uppfyllelse när man åker dit igen, 25 år senare. Jag vill inte skriva så mycket om mina planer för resan än men jag vet att det kommer bli en speciell resa <3.
Avslutar detta "tjat" om italien med en fråga. Vet ni vad mitt namn heter på italienska?
 
 
 
 
 
Svar: Cindy heter nämligen Cinzia på italienska. Lite roligt. Bjuder även på några bilder på blomsterarrangemanget jag köpte idag :)

Kommentera inlägget här :