En jul i Hassela

publicerat i Allmänt;
Det har hänt en hel del sedan jag uppdaterade sist. Vill börja med att skriva att det går jättebra på jobbet, jag trivs hur bra som helst. Förra veckan hade jag ett möte med chefen och det kunde inte bli mycket bättre. Om snart en vecka åker vi också till Jönköping på julfest :). Det ska bli jätteroligt. Om en vecka kommer karln hem igen också, han är nog hemma precis om en vecka nu <3. Vi kommer ha en mysig och lugn jul i Hassela. Vi har bokat bord på hotellet på julafton för julbuffé. Jag kommer jobba till kl 14 den 23e och sedan åker vi. Jag kommer packa och förbereda för Hassela redan på söndagen så man kan åka direkt efter jobbet. Hoppas bara att det hinner komma mycket snö, det ser inte så lovande ut men det kan hända.
Förra söndagen hade jag kusin VIlma på besök <3. Vi gjorde chokladhus, målade naglarna, gjorde nyckelringar, tavlor och ritade. Jag fick göra min berömda hund (Vilma vill alltid att jag ska göra den). Vi fick några mysiga timmar.
Idag for vi till Härnösand för att fira andra kusinen, Martina som blev 35 år i tisdags. Mamma, Jim och morfar hämtade mig hemma och dom kom in en sväng för att se vår "jul" här hemma. Imorse var jag på Birsta och Ikea för att uträtta några ärenden. Köpte en jättefin amaryllisväxt till Martina. Tycker växterna är lite finare än amaryllislökarna. När jag var inne på Buketten kunde jag inte motstå att köpa en fin blomsterarrangemang till hemmet (en "julig" sådan). Har ni sett vad mycket fina saker Buketten fått in? Man vill ha allt i butiken.
 

Kommentera inlägget här :