Tråkiga och glada nyheter

publicerat i Allmänt;
Det har varit bloggtorka en tid och jag vet tyvärr inte om den närmsta tiden kommer bjuda på bättre uppdateringar. Jag känner för att jag orkar skriva lite av vad som hänt den senaste tiden (trots att de flesta av er redan vet). Som rubriken lyder är det en tråkig nyhet och en glad nyhet. Kan börja med den glada. Jag har fått en anställning på heltid på ett finansbolag. Jag började redan i torsdags och var på intervjun i måndags. Jag hade självklart varit i kontakt med min tidigare arbetsgivare på kommunen och det skulle lösa sig med min anställning där om jag fick den här tjänsten. Jag trivs jättebra, det är mycket att lära men ack vad roligt det är. Det är verkligen en dröm som har slagit in, jag fick det jobbet som jag ville ha. T var en person som fick mig att följa min dröm och jag tackar han för det. När alla frågar vad jag har för "befattning" är det väldigt svårt eftersom arbetetsuppgifterna är så omfattande. Jag är både avtalsadministratör/finansiell handläggare och ekonomiassistent. Det är en litet företag i Bydalen/Haga. Det är så skönt med kontorstider, jobba 08-17 varje dag och ledig alla helger.
Det tråkiga som hänt är att jag och T har bestämt oss för att gå ifrån varandra. Det fungerar inte när han jobbar så mycket i Norge. Jag räknade ut för några veckor sedan att vi sammanlagt har setts 25 dagar på 6 månader. Det är jobbigt att göra slut av den anledningen men det ä bättre att skiljas som "vänner" än fiender och att vi kom fram till ett gemensamt beslut som två vuxna människor var skönt. Känslorna finns fortfarande kvar och jag tycker om han otroligt mycket. Ingen av oss ville det här men det är bättre för oss båda två och nu kan man gå vidare. Han får köra på med sitt i Norge och jag kämpar på med mitt här, allt får ta den tid det tar, jag tänker inte hoppa in i nytt förhållande på en gång. Jag söker lägenhet i Sundsvall och är det någon som vet av en 1 eller 2 rok får gärna höra av sig till mig. Det är inte jätteakut men jag vill gärna ha en möjlighet till en lägenhet inom 2 månader.
Nu blir det att hålla fokus på jobb och hitta på saker så kommer allting kännas bättre med tiden
:).

Kommentera inlägget här :