Svampplockning + Stockholm

publicerat i Allmänt;
Igår somnade man då gott iallafall. Jag var ute i skogen några timmar och plockade svamp tillsammans med Timmy och Doris. Vi hittade några "gottgruvor" och fick med oss mycket hem. Det blev en riktig lyckad premiärtur för mig på denna svampjakt, vi trodde inte att vi skulle hitta nånting. När jag kom hem började jag rensa och förvälla de gula kantarellerna och trattkantarellerna ligger på ett galler med en kökshandduk och torkar.
Just nu sitter jag och inväntar jobb, börjar 16 idag. Har passat på att städa hela lägenheten.Ska bara renbädda sängen och göra mig klar, sedan är jag klar för jobb :).
Imorgon jobbar jag långpass på ett annat ställe, det blir 8-19. Har varit där och hälsat på men har inte jobbat där sedan i somras.
Mamma har också bokat vår resa. Det var jag som skulle fixa det men hon tog tydligen tag i det istället, haha. Vi kommer vara i Stockholm i två nätter. Vi åker på morgonen nästa onsdag också kommer hem igen strax efter sju på fredagkväll. Vad jag längtar!
 

Kommentera inlägget här :