Garvsyra

publicerat i Allmänt;
Det gick bara fint med muntliga, svarade på allting och fick det betyg jag ville ha. Jag eftersträvar efter samma betyg på alla kurser B-C och får alltid B och det känns härligt så klart. Nu återstår det bara en kurs till som jag ska ta tag i imorgon.
Therese gick hem för en stund sedan och jag sitter med datorn i sängen och kollar på "Twister," älskar filmer med tornados. Medan filmen går kollar jag också på Internet på GI Viktkolls hemsida. Blev medlem ikväll. Jag trodde inte att man skulle betala hela medlemskapet på en gång, utan trodde man skulle betala 119 kr i månaden (i 6 månader) men jag betalade in strax över 700 kr. Men det är värt det. Jag sätter igång på måndag. Har en del att läsa igenom och förbereda.
Hade tänkt att det skulle bli en lugn helg men det kommer vara fullt upp. Måste plugga en hel del, läsa om allting så jag vet vad som gäller, handla efter Viktkolls rekommendationer, rensa skafferiet/kylskåpet/frysen, tvätta, städa och Cindys Spa Deluxe på söndag får man ju inte glömma (skratt).
Jag har också blivit som beroende av Gevalias Cappuccino eftersom jag inte kan dricka vanligt kaffe med mjölk på grund av magmunnen. Med pulverpåsarna får jag inte det lika jobbigt. Men det består av stor del socker och därför måste dom ryka efter denna helg. Funderar på vad man då ska dricka. GI rekommenderar helst svart kaffe eller koffeinfritt kaffe. Sökte upp koffeinfritt kaffe och magkatarr. I ett forum såg jag att folk skrivit att det är inte själva koffeinet som orsakar problem med magen utan det är garvsyran. Ja, som man brukar säga. Man lär sig något nytt varje dag. Någon rekommenderade snabbkaffe just för att den har mindre garvsyra. Det ska inhandlas i helgen. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :