Dag 3

publicerat i Allmänt, Min nya livsstil;
Just nu jobbar jag och sedan har man skolan att tänka på. Dessa dagar jag arbetat den här veckan har gått jättebra men idag tog det i. Det beror nog på att jag rör mig hela tiden och att jag varken äter socker eller kolhydrater. På dagarna går det bra men när man kommer hem efter jobbet och ska börja plugga så går det inte. Hjärnan orkar inte tänka. Sitter här igen fast jag måste plugga, har uppgifter som ska in idag.
Har varit irriterad på kvällarna och jättehungrig. Tur man inte är sambo, stackars karl i så fall (skratt). Jag är i alla fall nöjd att jag denna vecka ätit riktig frukost. Jag brukar bara äta en hårdbrödmacka med lite smör. Men nu äter jag en skål med keso, kanel och med ett äpple eller päron. Ska skippa frukten imorgon bitti för att spara frukten till mellanmålet istället (får bara äta en frukt om dagen).
Är också nöjd att jag istället för att ta en hårdbrödmacka till fikat på jobbet (som jag alltid gjort) så gör jag morotsstavar på morgonen och tar med istället. Imorgon funderar jag på att göra en god smoothie/drink att ta med. Vad tror ni om färska bär, is och eventuellt kokosvatten tillsammans? Har naturell yoghurt men ska vara sparsam med mejeriprodukterna under rivstarten.
Ska göra några övningar hemma och skippa promenaden idag. Är helt slut. Har inte varit på promenad sedan i måndags men då blev det ett jäkla gående. Jobbade från 07 och var i full rörelse till 11 för att åka hem och byta om och sedan ta en promenad ner till stan på en lunchdate och sedan var man på stan ett tag och gick sedan hem också.
Måste också säga att jag är otroligt tacksam och tycker det är riktigt roligt att ni kikar in och läser min blogg. De senaste månaderna har min statistik fördubblats ibland även tredubblats. Tack <3.

Kommentera inlägget här :