Det är måttet som räknas

publicerat i Allmänt, Min nya livsstil;
Jag vill först och främst säga att jag inte riktigt tror på vågen (alltså vikten) även om det är det man tycks mest fokuseras på. Egentligen spelar inte vikten någon roll. Jag väger hellre mer och har "mindre" mage än att jag väger mindre och har större mått runt magen. Fast det är oftast vikten som man stirrar sig fast på, det ska inte förnekas. Men för mig är det ändå måttet som räknas.
Även om det är måttet som räknas för mig har jag ändå en fundering angående vikten. Är 59 kg rätt vikt för mig? Jag menar, jag har ingen aning om hur man skulle se ut då. Min målvikt är 59 kg men det kanske räcker med 62, 63, 64, 65 kg? Jag vill inte bli pinnsmal, det ska finnas någonting att ta på också. Jag kommer "stanna" när jag känner att måttet runt magen känns OK, vad kan jag tänkas väga då 59 kg eller 65 kg?
Det återstår att se helt enkelt!
(Bilden är lånad från Google.se)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Teres:

Det har du helt rätt i. Mät dig någon gång ibland och känns efter hur det känns, men spontant känns 59kg lite på dig. Försöker också tänka så, även om man stirrar sig blind på vågen.

Kommentera inlägget här :