Italien + Sjukstuga + Jobb

publicerat i Allmänt;
Nu vill jag resa till Italien. Nästa utlandsresa blir till vackra Italien. Vill till Rimini eftersom pappa är därifrån men sedan vill jag också besöka Venedig, Milano, Rom och Gardasjön. Har bilder från Rimini och Gardasjön när jag var där som mini. Får se om man kommer iväg snart, hade varit mysigt att resa med en kille. Romantiskt!
Ligger i sängen just nu, sjukstuga här. Började må dåligt i förrgår kväll och igår slog det till riktigt. Hann få undan mycket igår ändå. Hämtade mormor och vi for till Finsta och lämnade kläderna och sakerna till *SnöÄnglar* sedan for vi till ICA Maxi för handling. När jag kom hem och hade packat in alla varor gick jag till apoteket och biblioteket, skulle skriva ut lite papper för att posta några brev. Irriterande att jag inte kan skriva ut hemma. Köpte 4 nya patroner och fick fel patroner, illa.
Jag ringde även chefen på kommunen men hon var inte tillgänglig men dom skulle kolla upp mitt ärende ändå. Nästa vecka ska dom ha möte om mer jobb åt mig :). Det är minst sagt spännande.
Städade undan hemma också och gick över till Sandra en sväng på kvällen, sedan var det bara sängen som gällde på kvällen. Jag har nog haft förkylningen i mig ett tag men att den inte brutit ut. 
Jag har fått en del beställningar också (Cindy Design). Gjort fler tavlor, doftpåsar, flera beställningar med fröknäcke och har nu fått fler beställningar på knäcket och även på chokladpraliner. Köpte hem ingredienserna för det igår. Inte roligt att jobba med det nu, beställningarna får vänta ett tag :). Ska fixa kaffe och fika lite. Tror febern har gått ner, yay.
Jag blir rastlös jättefort men får ta an gitarrspelandet efter kaffet, har inte spelat på över en månad. Vill verkligen lära mig. Har en del saker att sysselsätta mig med ändå, haha.
(Fotografering i Rimini)
   Ska kolla om det finns några bra italienska kurser. Vill gärna gå en eller två nybörjarkurser för att få in grunden. Drömmen är att kunna prata och förstå lite italienska när man åker dit.
Ciao!

Kommentera inlägget här :