När börjar ni?

publicerat i Allmänt;
När börjar ni julpynta? Jag brukar vara väldigt tidig, redan några dagar innan första advent. Vid den tiden ska allt vara klart. Förra året var jag sen, blev nästan stressad då, haha. Var klar efter andra advent. Idag har jag tagit in alla julsaker och ska vara klar med allt på fredag. Har fixat lite idag och ska fortsätta imorgon och fredag. Bokat tvättstugan kl 07 på fredag också. 
Det blir storstädning, gör alltid det två gånger om året, speciellt vid jul. Skrubbar ugnen och sådana saker. Passar också på att tvätta extra som kuddar,täcken, stolsdynor och gardiner mm.
I förmiddags gick jag över till Sandra för att umgås några timmar. Sedan hem och ut till förrådet och hann dona på ett tag innan mobilen ringde. Tessan ringde och frågade om jag ville ha besök, självklart. En kort stund därefter kom hon och Emilia ♥. Efter middagen tog jag och Therese en härlig promenad i blåsten. 
Igår fick jag även främmande av bästa Nina. Vi hade det trevligt. Drack kaffe, pratade och jag masserade henne. Jag följde med henne en bit hem för att jag sedan skulle gå till Sandra. Kom hem från Sandra vid halv elva igår kväll. Vi pratade och gick på affären och handlade grönsaker, dip, ölkorv och crab sticks som vi dippade, gott. 
Har studerat lite också. Har skickat in en uppgift några dagar innan deadline och fick ett bra betyg på det. 
Igår opererade mamma sig. Ett mindre ingrepp på handleden. Typiskt att det var höger för hon kan inte skriva, köra bil, ja hon kan inte göra någonting. Jim kommer få hjälpa henne och duscha på kvällarna, men det hade han inget problem med haha. Jag ska hälsa på mamma nästa vecka. Hon behöver nog hjälp med någonting nu när hon inte kan göra nåt själv. Älskade mamma. 
Bilder kommer på allt jag gjort, har bara inte hunnit med mig.
På fredag blir det idol med Therese. Det är spännande nu och sedan kommer det andra bra artister som ska uppträda. Vi ska göra oss någon god middag och köpa något nyttigt gotta. 
Bilen ska också fixas. Therese pappa ska vara snäll och hjälpa mig. Jag har problem med påfyllningsröret till tanken. Haft problem i över ett år. När jag tankade fullt så började det komma bensin på marken. Idag är det värre, har jag knappt bränsle i bilen och ska tanka en liten summa, börjar det efter tio kronor att droppa. Otacksamt att tanka när det blir så. Jag har ringt runt för att se om det finns ett nytt eller ett begagnat rör till min bil men det finns inte. Jim har ringt runt och kollat också, han har till och med ringt till Nissan i Stockholm och inte ens dom har ett nytt rör till min pärla. Trodde förra veckan att jag måste skrota pärlan för detta, inte roligt. Men fick då veta av Therese pappa att det går att fixa, så tacksam. Det blir på söndag  som vi åker med bilen. 
Snart blir det att sova, är så trött. Tror jag trodde jag var frisk men hade fel. Har hållit på med mycket saker fast kroppen inte blivit bra igen, därför jag är slut. Hade gott. Återkommer med bilder under helgen, om jag hinner.

Kommentera inlägget här :