Järnbrist

publicerat i Allmänt;
Igår fick jag svar. Det visade sig att jag har mycket låga järnvärden och har järnbrist! Skönt att det var det och ingenting annat. Hämtade ut järntabletterna idag och ska äta dom i en månad för att sedan göra om alla blodprover igen. Ska även börja äta mer mat som innehåller mycket järn, dock inte blodpudding.
Zumba passet igår var jättebra. Både jag och Tess ska köpa ett klippkort imorgon på Hälsohuset i Timrå. Tess vill också träna Zumba och jag känner att jag behöver någon som är inne i det också. Har jag bestämt för att gå ett pass med nån och dom avbokar så blir det tyvärr att jag inte går heller. Men det är bestämt att vi inte bokar in nåt annat på tisdagar och torsdagar. Kan lite på henne och vi kommer köra på :).
Jobbet går bra. Fick vara på en helt ny avdelning på sjukhuset idag och jag skulle gå helt själv. Är helt slut idag efter flera timmars yrande ;)! Men det gick bra i alla fall. Kommer gå ensam resten av veckan. Helt ärligt så trivs jag jättebra med det här jobbet, hur kan det stämma? Det är väl inte roligt att städa? Jag tycker det är så roligt att städa på sjukhuset. Trodde jag hade gjort mina år som städare men jag känner att detta skulle jag vilja jobba med. Det är konsigt att man själv skulle välja att städa som sitt yrke. Läkarna, sköterskorna och patienterna är jättetrevliga! Är faktiskt chockad eftersom jag trivs så bra på det här arbetet.
Vill "lära" mig äta broccoli!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av elin:

Broccoli som är sååå gott :D godast att koka och salta, eller göra i ugnen :) mums.

Svar: Har aldrig riktigt gilla det, tyvärr! Brukar ångkoka broccolin och ströa med lite flingsalt men det tar i, haha! Broccoli i ugnen lät intressant, hur brukar du göra det?
Cindy

Kommentera inlägget här :