Hudiksvall 2013

publicerat i Allmänt;
I helgen for jag äntligen till Hudiksvall. Jag har tänkt att åka till Christina i ett års tid men har inte blivit av. Vi hade planerat att jag skulle dit helgen då jag fyllde år men då fick man städningen.
Hudiksvall är en riktig fin stad och jag känner verkligen att jag kan flytta dit. Om man ska säga nåt negativt så är det busstiderna. Bussarna går riktigt dåligt, i alla fall från Iggesund där hon bor.
Vi hann med en hel del. Jag kom fram senare än vad som var tänkt men vi gick till henne och jag fick kolla på hennes fina lya. Sedan gjorde vi oss klar för att ta bussen till Hudik för att äta middag och dricka lite gott på den engelska puben "The Bell", vad bra det var där. Har till och med pratat med Tess från London om den här puben och vi ska ta en trip dit en fredag/lördag för att äta middag, bara en rolig trip så där :). Man måste dock boka plats tidigt, det brukar vara fullbokat en vecka innan.
Jag fick träffa en av hennes vänner, Sofia. Jättetrevlig var hon. Vi hade det jättetrevligt men det blev en tidigare kväll eftersom vi fick för oss att träna Zumba Toning kl nio på lördag men vi fick kliva upp redan vid sju. Jag sa till instruktören att jag skulle kunna tänka mig att flytta från Sundsvall till Hudik bara för att få gå på deras Zumba, haha! Vi körde med sticks/hantlar, har aldrig kört med det här och vet inte ens om det kör med dom i Sundsvall? Jag ska tillbaka till sommaren också. Fick veta att på sommaren kör dom Zumba utomhus på berget, vad jag längtar. Vad läckert.
Efter träningen på lördag gick vi hela dagen på stan och for hem för att sedan byta om och ta en promenad runt Iggesund. Kvällen bestod av prat och film, mycket trevligt. Söndagen blev det bara att kliva upp och göra sig klar för att ta bussen hem. Det var en riktig trevlig helg :):
Sjöbodarna
Iggesund
The Bell
En gudomlig god Fish & Chips rätt. Det var jättemycket mat och det här är en barnportion.
Go' fika. Köpte mig en wrap med fetaoströra och soltorkade tomater och en Caffe Latte vanilj.

Kommentera inlägget här :