Besiktat bilen

publicerat i Allmänt;
Har också i all röra besiktat bilen. För en månad sedan förbesiktade jag bilen för att förbereda mig om det var något som eventuellt skulle få en anmärkning. Bilen hade lite rost men det verkade inte som att det var något som måste åtgärdas snarast, men det var bara att vänta på den riktiga besiktningen.
For på besiktningen den bokade tiden och fick en anmärkning på rost. Har hört förut att Nissan bilarna är känd för att rosta, det är rosten som brukar ta död på dessa bilar, för övrigt är dom kanon. Men jag hade hört att dom brukar anmärka om rosten är upp mot en halvmeter men jag har en rost som är ca: 1,5 dm bara, ändå måste jag fixa det inom en månad, annars blir det körförbud. Men kanske är bra att fixa det nu innan det blir ännu mer.
Igår for jag till mamma och Jim för middag och sedan begav vi oss till Nedansjö för att lämna in min bilen för svetsning till en kille som Jim känner. När jag får tillbaka bilen ska jag efterkontrollera den. Det är bra att man inte behöver boka tid för det + att det är billigare än den vanliga besiktningen. Fick inga fler anmärkningar så jag är nöjd.
Min pärla ska snart få sig en biltvätt, haha!

Kommentera inlägget här :