Uppdatering

publicerat i Allmänt;
Som vanligt går tiden fort och jag hinner inte ens tänka på bloggning. Den här veckan har jag varit med Bettan, varit med Tess på stan och i torsdags var jag i Sandnäset och hade en heldag med mamma och Tessan. Utöver det har jag pluggat, tvättat, städat, putsat fönstren, handlat och tagit mina, nästan dagliga promenader. Det har inte blivit mycket Zumba då det blir inställt pga för få anmälda. Men förhoppningsvis får man prova på Yoga för första gången på tisdag i alla fall.
Detta med att bli hälsosam och nå målvikten går sämre och sämre. Jag har ett sånt sug av sötsaker igen och nu har jag börjat äta naturgodis, vilket jag vet inte alls är nyttigare än vanligt godis. Det känns hur som helst inte bra. Måste verkligen ta tag i det igen. Mitt nya mål som kommer bli sista försöket är att nå min målvikt tills att studierna är slut - den 21 februari 2014. 
Mina mål för 2014
1. Bli utbildad till receptionist
2. Nå min målvikt (60 kg)
3. Få ett jobb som receptionist/Administratör

För övrigt går det framåt med studierna. Är snart klar med den första kursen. Alla uppgifter är inskickade och det är bara den muntliga examinationen kvar som jag har på måndagen den 5 augusti. Det gick bra med alla de första uppgifterna där jag fick betyg, A, B och C. Den sista uppgiften hade jag problem med, alltså Excel. Vi arbetar flitigt med Microsoft Office. Just Excel har jag inte använt mycket i mina dagar. Fick smått panik när jag såg hela uppgiften som var på 1,5 A4.
Efter mycket om och men gick jag på min egen magkänsla men hade inte den blekaste om jag var på rätt spår eller inte då jag inte visste hur det skulle se ut. Fick hjälp från bekanta men gjorde ändå i slutändan som jag själv kände. Kände att jag inte kunde sitta så mycket mer och skickade in uppgiften för att förbereda mig på att komplettera. Två dagar efter är uppgiften rättad, jag fick ett A. Jag blev helt ställd men mycket glad :).
Sitter också och gör klar mina LCHF böcker. Kommer göra en bok för efterrätter och en för mat. Kommer beställa dom i samband med framkallningen av bilderna från Turkietresan.
Just nu sitter jag och väntar på att filmen "Shutter" ska börja (börjar om en timme). Men har det inte så dumt med de tända ljusen. Ska nog fortsätta och designa böckerna medan man inväntar säng och film.
Ciao!

Kommentera inlägget här :