Subway

publicerat i Allmänt;
Har under en hel vecka gått och tänkt på Subway på deras goda mackor. Illa! Tänk en Veggi Delite med en massa vitlöksdressing! Det är konstigt att man är mer sugen på det än godis och dricka. När dessa veckor är klar ska jag ta en promenad ner till stan och köpa mig en macka ;). Ska köpa en hel. Ska då ta en till lunch och en till middag. Kunde vräka i mig en hel på en gång förut (kan säkert göra det då också) men ska inte!
Men kom på. Hur fungerar en macka i Tallriksmodellen? Vet att brödet läggs i kolhydrater, grönsakerna på grönsakerna (naturligtvis), dressingen läggs på protein delen. Sedan är det inget mer eftersom jag tar alltid bara grönsaker på min macka. Men brödet lär ju överstiga kolhydratens fjärdelen av tallriken?! Hmm, får slänga lite av mackan då. Komplicerat! Vet att Subway kan också erbjuda mackan som sallad. Det är ett annat alternativ men det är ju brödet man också vill komma åt.
Har kollat på LCHF-recept (baguette) och hittar bara en som låter någorlunda okej. Ska kanske testa göra egen baguette och lägga i likadan sallad som Subway och sedan se om man får köpa lite dressing av dom, haha! Vet att Marco Polo kan sälja en burk med deras goda dressing. Får ta den i så fall. Om det blir så kan man njuta av en macka hemma istället.
Dagens lunch är precis uppäten och jag är fortfarande hungrig. Det blev bacongryta med sallad. Har legat en stund innan också. Är fortfarande helt slut i kroppen?! Konstigt.

Kommentera inlägget här :