LCHF-Pizza

publicerat i Allmänt;
 
Lchf-pizza

4 ägg
1,5 dl grädde
2 msk fiberhusk
100 gram riven grana padano (jag tog Gouda)
Salt

Tomatsås
1 dl passerade tomater
0,5 msk oregano
Salt och peppar

Fyllning
Ost och valfri fyllning tex champinjoner, skinka, salami. Om man vill ha ruccola på lägg på det efter pizzan gräddats sista gången.

1. Vispa ägg, grädde och fiberhusk och salt. Jag körde elvisp. Rör i osten och låt stå ca 5 min. Bred ut på smörpapper på bakplåt och grädda i 10-15 min i 175 grader.

2. Medans pizzabottnen är i ugnen rör ihop tomatsåsen.

3. Bred ut tomatsåsen på pizzabottnen och lägg på fyllning. Grädda i 250 grader högt upp i ugnen tills osten smält.

Jag toppade inte min pizza med ruccola men hade affären haft det så. Det kan bli riktigt gott! Pizzan blev gudomlig. Men kommer nästa gång tillsätta lite mindre ägg och kanske en smula mer med fiberhusk istället!

Kommentera inlägget här :