- 2,2 kg på 2 veckor

publicerat i Allmänt;
Har ju glömt säga att jag gått ner 2,2 kg :).
Skulle inte väga mig under dessa fem veckor men igår fick jag bara för mig att göra det. Vad glad jag blev! Känns inte som man hade gått ner, hade inte räknat med det. Det är tre veckor kvar, får se vad vågen visar då. Kilorna som försvunnit nu är väl bara vätska egentligen för att jag slutat med de snabba kolhydraterna. Hoppas så klart också att det beror på att jag inte äter choklad och dricker cola längre.
Blev i alla fall mer taggad och har redan kört Zumba här hemma för dagen. Ska börja träna precis innan middagen eller efter. Tränar jag på morgonen eller mitt på dagen är jag helt slut resten av dagen.
Har ännu en bra sak att berätta. Tar det innan man ska slå på en kopp kaffe.
Under flera år har jag sökt på olika dietister i sundsvall utan resultat. Sökte igen igår och hittade två stycken som faktiskt sitter på min vårdcentral. Pratade med en idag där jag berättade om hur jag gör just nu och vad jag funderar på att göra i nästkommande steg. Allting jag sa instämde hon på så jag tänker helt rätt. Men det är ändå bättre och mer spännande att få prata med någon som är utbildad i ämnet. Kanske hon har andra tips som passar mig?! Dock kan det ta mer än två månader innan jag får komma. Det är en lång kö men hon välkomnade mig över telefonen igen ifall jag har funderingar. Det är bra eftersom jag inte kommer få en tid innan mitt första steg är avklarat om tre veckor. Kör jag fast och inte vet vad jag ska göra kan jag bara ringa dit och få råd :).
Excited!
Nu kaffe! Ciao.

Kommentera inlägget här :