Guestbook

publicerat i Allmänt;
 
 
Den här gästboken gjorde jag till mamma och Jim för att "gästerna" skulle få lämna ett avtryck på deras speciella dag. I sommar kommer dom hålla en fest för alla nära och kära eftersom alla inte var med på Julafton.  
Jag ville helst ha ett vit fotoalbum med vita ark men hittade ingen bra. Fick tänka om och började fundera om det fanns ett vitt spiralblock med helvita ark. Trodde bara att det fanns anteckningsblock med linjerade- eller rutade sidor men så fel jag hade. Clas Ohlson hade precis ett sådant block jag var ute efter. Köpte lite annat smått och gott för dekoration. Jag använde:
- Vitt och silvrigt dekorationsband med hjärtan
- Silvriga pärlor
- Silvrig nyckel
- Dekorväv (silvrigt)
- Glitter
Nyckeln sitter fast på ett snöre. Jag satt fast snöret på ena spiralen. Meningen med detta var för att jag tyckte det skulle bli fint att ha nyckeln som ett "bokmärke" så man vet vart man är i boken.
Texten skrev jag ut med det fina typsnittet, Edwardian. För att skärma av pappersbiten/utskriften satt jag en glittrig kant runt!

Kommentera inlägget här :