Träningsvärk

publicerat i Allmänt;
God kväll på er kära läsare! Vad har ni för er en kväll som denna? Själv sitter jag i soffan och kan knappt röra mig. Jag har aldrig, och då menar jag aldrig haft en sådan träningsvärk som jag har nu. Jag får ofta träningsvärk. Det måste bero på att jag antingen stretchar för dåligt eller för att det går så långt mellan gångerna då jag tränar ;).
Sist jag tränade var när jag gick på Thaiboxning för två år sedan. Då kan ni tänka er hur otränad jag är. Man börjar ju inte lätt heller. I tisdags blev det ett bodycombat pass. Bodycombat är ett pass där man utövar olika rörelser från kampsporter (slag och kickar) i högt tempo. Det är bara luftrörelser, men ack så jobbigt det är. Kan säga att alla kickar och slag som man lärde sig på boxningen har försvunnit, även den lilla kondition som man hade då.
I onsdags körde jag ett pass i Afrodans. Det var roligt det också men jättejobbigt när man hade en rejäl träningsvärk. Bodycombat är boven i dramat. Skyller all träningsvärk på det passet, haha. I går blev det Tabata som är intervallträning. Måate man säga att det var jobbigt? Träningsvärken blir värre för varje dag. När passet var slut kändes det inte så illa men när man skulle gå några trappsteg blev benen som gummi. Kändes som man skulle ramla ihop.
Idag blev det en heldag med mormor. Gick runt på Birsta i ett antal timmar och det har varit jobbigt med värken. Varje gång jag ska sätta mig håller man på att spy. Men nåt som faktiskt är "roligt" då man ska sätta sig (även fast det gör ont) är att jag måste typ släppa allt och bara dunsta ner i soffan, på toa eller i bilen. Det gör ont när man börjar böja på benen, haha! Efter Birsta for vi till stan och tog en fika hos moster :).
Jaja, nog om det. Nu blir det vila tills måndag. Har bokat tvättstugan imorgon och ska se om värken har blvit bätttre annars blir det inte många knop. Det blir nog en promenad med Tessan iaf :).
Ha en fortsatt trevlig fredag.
Kram

Kommentera inlägget här :