Ge blod

publicerat i Allmänt;
Då är det måndag igen, det är väl underbart? Har precis druckit en kopp kaffe med lite grädde. Sitter spänt och väntar på att få ett sms om att Partylite har kommit. Hoppas man kan bära paketet själv, men macken är i princip bara på andra sidan vägen men är det tungt så är det. Kartongen brukar vara så otymplig men ändå känns det dumt att ta bilen, haha.
Har funderat länge på att börja ge blod igen men tar mig aldrig dit. Sist jag gav blod fick dom sticka mig flera gånger i båda armvecken och efteråt såg det ut som man blivit riktig blåslagen. Blir illamående bara jag tänker på hur dom stack mig och man kände hur nålen sakta stack in i blodkärlet, usch. Är dock inte spruträdd men den där känslan har satt sina spår. En sak som jag ogillar är att se blod, blir svimfärdig av det ;). Men ska ta mig i kragen och börja ge blod igen.
Ska börja göra mig "klar" för dagen. Har inget annat inplanerat idag än att träna, haha! Men det kan dyka upp något oväntat. När man bara är hemma så brukar jag bara sitta i pyjamasen hela dagen och ibland kan det bli flera dagar i rad man inte har nåt att göra. Kanske därför man känner sig nere ibland. Det är som när man är sjuk, man har bara pyjamas på sig och gör verkligen ingenting, det är så tråkigt. Är man frisk ska man inte bara sitta inne hela dagarna med pyjamasen på. Nej, upp och hoppa ... Dags att göra sig klar innan det är dags att göra sig någon lunch ...
 

Kommentera inlägget här :