Sjukhuset

publicerat i Allmänt;
Får se om det går bättre att uppdatera nu. Tiden bara rinner iväg och jag trodde jag skulle ha mer tid för bloggen nu när man inte har något jobb. När jag inte jobbar har jag tusen andra saker att göra och tiden räcker inte till, fast jag borde egentligen ha all tid i världen nu. Det handlar väl som allting annat - prioritera!

Har haft storfrämmande i veckan också. Kusinbarnet Emma sov hos mig från tisdag till igår. Vi hade det jättemysigt och roligt. Mormor/gammelmormor hade även lilla kusin Vilma hos sig igår så då passade jag och Emma på att träffa dom också. Vi tog en promenad till mormor/gammelmormor och fick hennes goda tunnpannkakor med grädde och färska hallon. Vi busade och var där några timmar för att sedan gå tillbaka till mig innan kusin Fredrik och Josefin skulle komma och hämta Emma. Vi hann med lite pysslande men inte mycket. Jag hade köpt för att vi skulle kunna baka Cupcakes men det får bli en annan gång. Hon ville också göra tvålar men det får också bli en annan gång :).

Den här veckan blir det inte mycket träning. Ska inte till gymmet på hela veckan. För att inte få dåligt samvete så tog jag en promenad till City Gross och Dollarstore idag. Det blir några kilometer i alla fall ;). Fick hem några fina saker, visar i ett annat inlägg.

Imorgon ska jag till Birsta och hämta mamma på jobbet för att sedan skjutsa henne till sjukhuset. En gång per år får hon åka till sjukan och ta någon typ av dropp i ögonen pga. diabetesen. Hon ska helst inte köra och vistas ute efter det. Hennes pupiller blir jättestora och folk kan tro hon är hög. Skulle en polis se hennes ögon så skulle dom nog ställa henne en och en annan fråga ;). Ska följa med henne (har aldrig varit med förut) för att sedan skjutsa hem henne. Ska bli spännande att se hur det går till, tycker sånt där är "intressant."

Har gjort två fina ljus under kvällskvisten. Köpte 2 stora koppar på Dollarstore och gjorde ljusen i dom :). Riktigt häftigt.

Go Emma. Vi skulle göra en "tassel" men det blev inte riktigt så, haha!

Kommentera inlägget här :