Dagen

publicerat i Allmänt;

I dag har jag haft en heldag med mamma. Jag for till Birsta strax efter 11 och strosade på ett tag för att sedan möta upp henne. Vi for direkt till sjukhuset där hon skulle till ögonläkaren för att få dropp och se hur ögonen och synen såg ut. Allt såg superbra ut. Jag fick följa med in och det är mycket intressant. Vi fick också se mammas ögon, det är helt fantatiskt. Det ser ut som konstbilder helt ärligt. Hon får i alla fall göra en sån här kontroll en gång per år. Mamma har diabetes typ 2 för er som inte vet :). Hon får ont och ser suddigt, men skönt att hon inte har några problem - lika friska ögonen som en annan har.Vi skrattade och dummade oss som vanligt. Mamma bjöd på fika. Vi drack en cappuccino och åt en macka medan vi väntade. Mys!

Efter sjukhuset skjutsade jag hem henne till Matfors där jag blev resten av dagen och kvällen. Jim hade precis kommit hem när vi kom och han skulle bjuda på mat och allting, haha! Det blev både förrätt och huvudrätt. Det blev jättegott. Till förrätten serverades en rostad och delad franska med sallad, dill och en god kräftröra (eller nåt sånt) på. Det var gudomligt gott och han lade upp det så fint på tallriken. Till huvudrätt fick vi sallad, hasselbackspotatis med rullader som var rullade i en god röra, gjord på creme fraiche med smak av fetaost och soltorkade tomater (något nytt?). Tror den creme fraichen är ny, jag har aldrig sett den förut i alla fall.

Jim kockar hur bra som helst och jag funderar på att skicka in en ansökan för han till "Halv åtta hos mig". Vad tror ni om det? Jag har faktiskt sedan någon månad tillbaka gjort ett brev och påbörjat en ansökan utan att han visste om det men man behövde bilder på han och hans hem osv. lite jobbigt att luska fram sånt. Men idag nämnde jag det för han, eller snarare försökte luska fram om han skulle vilja vara med. Han sa varken ja eller nej men han blir nog stressad och blyg för sånt fast innerst inne vill han. Han har en stor passion för matlagning.

Innan vi började äta fick mamma en fin blombukett av honom. Jag och mamma märkte att det var nåt mer med Jim, men vi tänkte inget mer på det. När vi började äta så lägger han ett kuvert vi mammas tallrik där det står:

I kuvertet låg det tur och retur tågbiljetter till Stockholm samt biljetter till Tomas Ledins show (Ledin Showtime) på Cirkus. Mamma höll på att ramla av stolen. Dom ska åka i början av december. Han skulle ha hållit det här hemligt två veckor innan avresan men det gick inte, haha! Mamma frågade vart dom skulle bo men det ville han ha hemligt tills dom kom fram. Men någon timme senare berättade han vart dom skulle bo. Det är ett fint och ett lyxigare hotell som ligger bara någon minut från City. Mamma har tjatat länge på att hon vill till Stockholm och att hon vill äta hotellfrukost. Nu kommer hon få det <3.

Alltid när man är hos mamma och Jim kommer man aldrig hem tomhänt. Fick med mig all mat som kvar sedan dagens middag, en slurk med Bacardi Razz så jag kan grogga lite imorgon, en borrmaskin, träskiva och en massa skruv, haha! Han hjälpte mig att kapa den sista skivan jag har till att göra tavlorna. Har en tavla på beställning. De första tavlorna jag gjorde till dom förra året ville jag borra två hål i tavlan för att sätta ett snöre igenom och hänga upp på det viset. Istället fick jag spika fast två spikar på baksidan och varva ett snöre runt spikarna. Men nu fick jag med hans borrmaskin och det var jättesnällt. Fick en tjock träskiva som jag kan ha som skydd. Behöver inte oroa sig för att borra i sig själv eller i golvet ;).

Tack för en härlig dag mamma och Jim <3<3<3

Kommentera inlägget här :