Änglar

publicerat i Allmänt;
Det tar verkligen aldrig slut med idéer, då menar jag aldrig. När jag är inne på Rusta ser jag små söta "askar" som är gjorda av porslin. På dom sitter det änglar. Tar en av varje men lägger sedan tillbaka dom. Jag stod och funderade vad man kan göra med dom. Tanken slog mig rätt fort: "Man kan göra små ljus av dom." Sagt och gjort. När jag kom hem satt projektet igång. Resultat = Jättesöta! Har handlat fler tekoppar idag (sådana jag gjorde ljus i). Handlade också kaffekoppar med tillhörande fat.
Ljus - Änglar
INNAN
EFTER
 Ljus - Kaffekopp med fat
INNAN
EFTER

Hade helst velat ha mönstrade kaffekoppar men inte hittat någon som skulle passa. Därför är det bra om man kan dekorera själv. Här har jag visat olika exempel på vad man kan göra. 
Ser ni det rosa och vita pralinerna? Det är mina handgjorda tvålar!

Kommentera inlägget här :