"Idiot"

publicerat i Allmänt;
Hej hopp! Hoppas allting är bra med er, själv är det bra idag. Igår var det en jobbigare dag. Kollade först på Skatteverket och ska få betala tillbaka 2700 kronor, jippie! Sedan skulle jag gå och fixa lite ärenden, bland annat posta BonPrix paketet och boka tvättid, vad ser man? Jo, någon idiot har slagit sönder min bilruta, den lilla i alla fall som tur är. Vet inte om det var någon som skulle jävlas eller om det var en olyckshändelse. Min bil står väldigt öppet och utsatt och har tänkt mycket på att någonting kommer hända så har väl lärt mig någonting av det. Såg att en annan bil hade totalt punktering på ett däck, kanske är några ligister som går runt och förstår på brist på annat. Eller en olyckshändelse, man får aldrig veta och det är sånt som händer. Bara släppa det. Ingen verkar har varit inne i bilen för stereon och allt annat är kvar och det var inga andra skador!

Jag körde till verkstaden för att dom skulle kolla och den nya rutan kom idag. Skönt att det löser sig fort. Hoppas verkligen inte att det var med vilje för man var förbannad. Visste inte vad jag skulle ta vägen, var ledsen och arg samtidigt, eller snarare blir jag ledsen när jag är arg. Haha, det låter konstigt men det är så. Är jag riktigt förbannad kommer tårarna i halsen och läpparna skakar. Blir riktigt arg om någon jävlas, speciellt om någon jävlas med någon jag känner. Det hände en sak för några månader sedan när någon "tryckte" ner en person jag känner och jag pratade högt (skriker sällan) och var ursinnig på killen. Han som kunde surra och vara dryg höll till och med tyst. Det finns inge värre än människor som är dryga!

Är extra känslig nu också när man inte sover mycket, ljud överallt och har börjat gå ner i vikt. Det är min tredje dag utan socker, haha! Det är mycket för mig det.

De har stängt av vattnet helt i köket och vi kommer vara utan den här veckan och eventuellt nästa vecka. Det ställer också till med problem. Blir stressad på allt det här hemma. Det är mycket som händer. Fick veta att dom kommer göra om badrummet helt, ändra plats på allt pga. att det ska göras plats för tvättmaskin. Vi kommer få bra rabatt på tvättmaskiner men jag ska inte ha någon men det är ändå standard att dom fixar det.

I förrgår började jag dekorera påskägg och ska nog ge dom fina till mormor som fyller 70 år den sjunde april. Ska inte fylla med godis men kanske tvålar eller nåt annat :). Hon kommer även få något fint av oss barnbarn men man kan alltid ge henne lite extra, det är hon värd.
Kommer nog inte hinna lägga upp bilder på påskäggen men ska försöka. Hinner jag inte idag så blir det inte förrän efter helgen.

Ska gå över till Tessan senare för att diska ;). Har använt mig av många tallrikar, glas och bestick innan jag fick veta att dom skulle stänga av vattnet helt. Har köpt plastbestick och papptallrikar igår så kör på det nu. Vet inte hur jag ska få med mig allt! Har kastrull, stekpanna och tillbringaren till mixern också. Får ta en säck, haha! Måste lösa disk-krisen, för jag känner inte för att diska i duschen, det är tydligen meningen att man ska göra det. Skulle haft en balja eller nåt liknande. Jaja, får se hur man löser det.

Längtar tills vi åker, har börjat packa lite idag, ska fortsätta imorgon. Inte mycket man behöver ha med sig för en helg.

 

 

Haha, vad olika bilderna blev. Men ni ser på ett ungefär hur dom har tänkt. Jag har pratat med dom och en av mina "lösningar" finns på en av bilderna ;).

Kommentera inlägget här :