Tvättstuga

publicerat i Shopping;
De har varit en händelserik förmiddag. Hade tänkt åka till Birsta vid 10 men mormor som har bilen hade surrat i mobilen så hon hade inte gjort sig klar. Men då tog jag en skön promenad till henne och var helt slut när jag kom fram. Denna långa backe tar kål på en ;). När jag var framme hämtade jag bilnyckeln och gick ut och började borsta och skrapa bilen sedan begav vi oss. Det var riktigt halt ute och jag bara gled när jag skulle bromsa in för en cirkulationsplats. Men det är bra att få testa lite.

När vi var framme mötte jag upp mamma och gav henne den fina tvålinslagningen. Mamma och hennes kollega L vart jättepaff, dom tyckte det var så fint. Gav L en del tvålar och gav mamma några till :). Jag gick runt och kollade på småsaker men kände mig stressad. Klockan var kvart i elva när jag lämnade mamma, då hade jag inte kollat på nånting och jag skulle hem till tvättstugan till elva. Fast det spelar ingen roll om man börjar tvätta senare. I alla fall kollade jag runt på några saker men måste ut någon dag nästa vecka också. Köpte med mig en vit tvålmassa, doftolja (äpple), natursnöre och två saker till (det är till någon så ska inte säga vad det är). Funderar inte på att göra fler tvålar nu men bra och ha om man får någon beställning, haha!

På en gång när man kom hem, lämnade man väskan och tog tvätten och sedan gick man direkt till tvättstugan. De första två maskinerna är snart klar. Har precis tagit en macka men vet inte vad jag ska äta till lunch. Är så hungrig att jag inte har en hungerkänsla, det brukar bli så ibland.


Cellofanpapper från Panduro, 50 kronor (5 meter)


Doftolja från Panduro, 45 kronor


Vit tvålmassa (500 g) från Panduro, 70 kronor


Natursnöre från Panduro, 35 kronor

Kommentera inlägget här :