Nytt

publicerat i Allmänt;
Har tagit nya bilder på köket efter man satt upp de nya gardinerna. Passar på att lägga upp lite nytt och fräsht! Idag har det varit en härlig dag. Njöt av en kopp kaffe till frukosten och sedan satte man igång och började städa hela lägenheten, det är bara tvätten kvar, men får ta det till veckan! När städning och dusch var klar mötte jag upp Tessan och vi gick och handlade lunch och åt tillsammans hos mig. Efter det blev det kaffe och tvålgjutning. Hon fick testa och göra sina egna tvålar som hon också fick ta med sig hem. När hon gick hem diskade jag  undan alla saker efter tvålgjutningen och kort därefter blidde det middag och mobilsurrande ett tag med Tess, som vanligt, haha! Vi kan surra i timmar.

Bettan dök upp igår kväll också, vi såg på filmen "The Fourth kind" som var helt okej. Vi surrade och hade trevligt tills hon gick vid halv ett.

Igår när jag och Therese var och handlade köpte vi lösgodis i såna där burkar/kartonger och jag handlar oftast på lösvikt men brukar alltid ta påsar. Men igår när Therese tog en burk kom jag på att man kan ha dom som en fin förpackning för tvålar eller liknande. Tog då en jag också och nu är burken/kartongen på torkning. Har målat den vit för att jag ska göra en fin decoupage på den eller nåt ;). När detta inlägg är klart ska den nog ha torkat helt. Om man kan göra något fint av burken/kartongen ska jag fråga på Willys om man kan köpa ut några löst, utan godis ;).

Jag gjorde även några tvålar idag också med den sista massan, vi använde. Tog muffinsformen och la en ängel i den. Jag gjorde en liten tvål med en ängel igår eftersom jag trodde inte massan skulle räcka till den stora muffinsformen men det blev jättebra med en större form. Kommer visa bild på den i detta inlägg!


Här är kanallängderna och fransgardinerna!


Mysigt!


Servettstället har fått en plats i fönstret


Den här dekoration har jag haft ett tag!




Det ser inte riktigt ut så här nu. Har bytt plats på ljusen och kaffebryggaren, klippt av tyget mer, sytt med svart tråd istället för blått och att jag köpt en gardinstång som hänger där istället för att det hänger på tejp, haha!




Vill ha kvar detta fat på bordet men det känns ändå "juligt" över det. Men har i alla fall tagit bort kottarna och mossan. Satt dit hjärtarna med text!

Kommentera inlägget här :