Inslagning

publicerat i Allmänt;
Har tyckt synd om mig själv hela dagen av denna konstiga förkylning eller vad man ska kalla det. Men nu har man fått nog av det, för ett tag i alla fall ;). Nej då, det är ingen fara för jag mår hyffsat nu. I alla fall så har jag för någon timme sedan gjort fina inslagningar av tvålarna och av lite annat smått och gott! Ska ge ett paket till mormor, det var därför jag först och främst ville ha rosa tvålar för mormor har rosa badrum och det skulle passa perfekt. I efterhand tycker jag de vita och de rosa tvålarna är dom finaste även fast jag ogillar rosa, starkt! Det större paketet ska en älskade, eller två älskade personer få.




















Jag använde mig av cellofanpapper med en silverplatta i botten. Mamma fick pappret i julklapp från jobbet så jag fick ta den. Tog med det hem och det var bra eftersom det kom ju till användning. Ville ha två olika inslagningar men hade bara det pappret men jag klippte av en del av toppen och klippte ut en platta från en vit kartong och tejpade fast den under den "öppna" botten. Tadaa, då fick man två inslagningar av ett och samma papper.

Tog ett smalt sidenband och knöt runt och limmade sedan fast en ängel på snöret (på ena inslagningen).

La även till ett vitt doftfritt ljus (vill inte ha doftljus ifall de tar över tvåldofterna), en mindre ljuslykta och som ni ser la jag en näckros i det större paketet. Har mixtrat lite i Photoshop för att bildkvalitén skulle bli bättre men det fungerade inte riktigt. Ni vet ju hur det är, det är alltid finare i verkligheten, haha!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej!!! vad fint det blev när du lade in tvålarna i cellofanpapper + att du la in ett ljus :D Väldigt läckert. Din mormor kommer att bli jätteglad. Nu ska jag fortsätta kolla på hemsidan du hittade åt mig!!! kram.

Kommentera inlägget här :