Gluten vs. Laktos

publicerat i Allmänt;
Jag börjar undra igen vad man är känslig mot. Har alltid trott att det är laktos men kommer alltid på att detta besvär börjar när jag äter våfflor/pannkakor. Då kan du ju vara gluten = mjölen eller laktos = grädden. Har någon av er erfarenhet om detta? Närmare en timme efter måltiden får jag nå fruktansvärda smärtor i magen och ibland kan man gå och ibland inte. Haha, ursäkta språket, inte trevligt att läsa om. Men det är de ända problem som jag har. Vad tror ni? Ibland känner jag inte av det alls, när jag äter nåt av detta heller.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

just våfflor får jag oxå ont i magen av. ibland behövs det bara äta en våffla så känner jag av. men enbart just på våfflor. så jag tror det varken beror på laktos eller gluten utan något helt annat.

Kommentera inlägget här :