Välkommen 2012

publicerat i Allmänt;
Hoppas verkligen att 2012 kommer att bli ett riktigt bra år med många möjligheter. Det som står först på min 2012-lista är att få fast jobb. Jobbar extra på två olika ställen och ibland jobbar man mer och ibland mindre, det är jobbigt när man inte har en fast ekonomi. Man ska ändå vara glad för att man har mat på bordet, sin egen lägenhet, tak över huvudet och att man får hjälp de månaderna som krisar. Vad har ni för mål under 2012?

Nyårsafton var jättemysig och lugn. Det var meningen att jag skulle ta bilen och hämta mormor för att sedan köra ut till Johannedal och att mormor skulle ta hem bilen. Jag gick ut en halvtimme innan för att kunna skrapa och borsta bilen och framför allt se om bilen starta när man varken har en kupévärmare eller motorvärmare. Ut till bilen och fick inte upp några av dörrarna, de hade frysit fast ordentligt denna gång. Tog handsken och drog runt gummikanten på dörrkarmen som jag brukar göra men det funkade inte. Gick in och hämtade hett vatten och drog runt karmarna men dörren öppnade inte ens en mm och då är det illa. Stod ute en halvtimme och försökte men tillslut vart ju vattnet kallt och då fryser de så klart på och blir värre. Gick in och ringde till mormor och hon sa att det är "kört" men att jag ville gärna öppna bilen och varmköra den när det var så illa. Ringde Sofia och sa att jag måste ta bussen. Sprang till bussen och for iväg.

Sofia mötte mig och vi gick till henne för att äta planka, så gott det var! Hade aldrig ätit det. Men entrecote
är supergott. Vi umgicks och åt god mat och efterrätt efter någon timme for vi till mig. Jag gick ut och hämtade täckbyxorna i förrådet sedan gick vi in och hämtade en kastrull med varmvatten och gick ut till bilen. Körde på varmvatten men dörrarna rörde sig fortfarande inte men då kom Sofia på den smarta idéen, testa om bakluckan går att öppna och det gick. Medan Sofia var snäll att skrapa rutorna tog jag bort hatthyllan, nackstöden och la ner säterna klättrade jag fram i bilen för att se om den startade. Vilken kunde inte ana det?! Pärlan är bra hon, startade i kylan utan problem. Satt mig i passagerarsätet och på med fläkten och varmkörde bilen lite och tillslut kunde man öppna bildörrarna igen. Det blidde då ett roligt äventyr i sig, haha!

Efter detta äventyr gick vi in och värmde oss och såg på film! Tänkte igår att det skulle vara skönt om mormor fick redan ta bilen som igår istället för idag då hon behöver den. Jag ville börja dricka lite grann så jag kunde inte köra och vi kunde köra bilen till mormor redan när vi fått igång den men det innebar att vi skulle gå sedan från mormor till mig och det kände vi inte för eftersom vi ändå skulle gå en bra bit sedan för att kolla på fyrverkerierna. Men då sa Sofia att hon kunde köra min bil till mormor om jag ville börja dricka. Ringde mormor och sa att vi nog kommer upp och frågade om hon skulle vara vaken.

Vid 11 tog vi bilen till mormor och gick in till mormor ett tag och hon bjöd på fika och det var så mysigt! När klockan blev halv 12 var vi tvungna att gå för vi skulle gå ner mot stan. När vi var på väg såg vi många bilar som for upp mot Norra Berget och jag ville gå dit där allt folk ska vara, eftersom vi skulle ner mot tandläkarna för där ser man mycket men det var nog inge folk som stod där så jag föreslog Norra men de skulle ta ett tag insåg vi och vi ville ju inte missa själva tolvslaget. Vi gick ner mot stan och genade mellan hus och områden. Tillslut hittade vi en massa folk och vi såg utsikten över hela stan så där stannade vi :). Vi stod i Nedra Haga vid gatan ovanför Tivolivägen. Där såg vi hamn-fyrverkierna och allting, jättefint!

Det gick skapligt bra för magen med alkoholen. Kände de första klunkarna att det satt igång men väntade ett tag och drack nästan upp allt i glaset men sparade lite för vi skulle dra iväg. När vi kom hem vid kvart i ett drack jag det sista. Men hade knappt någon dricka kvar så fick göra mig en stark grogg men det gick i, haha! Känner mig bakis idag fast man inte var full, helt sjukt! Men som sagt är det nog åldern, haha! Men kände att det var gott men skulle haft en till dricka. När Sofia for hem vid 2 gick jag och la mig och kollade på teven innan man slog igen dom blå. Det blev med andra ord en lyckad kväll!

"Utsikt" över Södra Berget och hamnen!

Pang!

Har filmat också men den vill inte läggas upp på sidan, får försöka med det sen igen! Är jättesugen på Sibylla eller nåt men ändå inte. Vet inte vad det blir. Kanske gör någon tacos istället och sedan om man blir riktigt sugen kan man äta nåt sånt gotta till middag ;). Jag ska städa idag också får det orkade jag inte med igår.

Imorgon vankas det jobb också!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :