Good Morning

publicerat i Allmänt;
Idag var man vaken långt före tuppen. Vi har en stor tävling resten av den här veckan och det innebär att jag började sex istället för sju. Vi har två stycken så kallade "kanonstarter" vilket innebär att alla går ut på banan samtidigt och vid samma tidpunkt. Det har varit rörigt här på morgonen med över 100 personer och nu halv åtta går första starten vilket innebär att det knappt är en kotte kvar, haha! Det kommer inte hända mycket  dom senaste 4-5 timmarna. Klockan ett är nästa start för nästa gäng.
 
... Shit där kom smällen. Vid alla stora starter smälls en raket! Den skrämmer alltid slag på mig.
 
Man har fått pratat mycket engelska igår, det är en del tjejer från USA och Australien som är här och tävlar. Har inte behövt pratat engelska ännu men dagen är inte slut än. Dom som ska ut klockan ett kommer ett bra tag innan och ska handla eller anmäla sig osv. Jag slutar två idag som senast och ska egentligen gå på långhelg men ställer upp och jobbar hela helgen, eller är ledig imorgon i alla fall men jobbar lördag och söndag. På lördag och söndag är egentligen dom ännu större tävlingarna med proffsspelare från hela Sverige och vissa delar av världen. Det ska bli roligt att få jobba då faktiskt, plus att jag tjänar tillbaka pengar från helgen som var då jag var sjuk. Skulle ha jobbat helgen som var men jobbar som sagt då igen den helgen nu :).
 
När jag kommer hem blir det att försöka orka städa så mycket som möjligt för att sedan beställa en pizza. Är så sugen på det, haha! Får se om man skiter i pzza och gör nåt annat gott till middag istället.
 
I morgon blir det tvättstuga och bröllop. Blir inte mycket annat som händer i helgen då det blev jobb istället. Har fått hem det lila skalet och det svarta fodralet till mobilen, snyggt :) Lägger upp någa bilder senare. Inväntar allt annat också, är mycket nyfiken på blåtanden, har aldrig haft en sån.
 
Detta inlägg tog tid. Man hittar alltid på nåt annat att göra, haha. Har fått i mig kaffe och en macka. Sitter även med jackan på och har stängt dörren till receptionen. Kylan får gärna hålla sig ute.
 

Kommentera inlägget här :