Yes

publicerat i Allmänt;
Imorse var det bra tajmat. Klev upp kvart i nio och när jag drog upp persiennen såg jag att Ocab precis höll på att parkera utanför, yes tänkte jag och hoppas det har tokat och det hade det gjort. Dom har precis gjutit klart golvet och imorgon ska det slipas och eventuellt på med golvvärme och golv. Det kommer bli svart golv, snacka om att man är glad ;). Snyggt det kommer bli! Känns skönt att det börjar hända någonting. Ska fira med en kopp kaffe för jag är jättefrysen och trött.

Hade möte klockan 10 där vi gick igenom bra mat och hur man tillagar det på bästa sätt (bäst för min magmun). Nu ska jag bli Cindy the masterchef, haha! Börjar få inspiration till matlagning nu när man handlat nytt. Kommer åka och storhandla riktigt med mat om jag får jobbet, det får bli en belöning ;). Har rätt mycket mat så får inte plats med mycket men ska kolla om det är någonting som måste slängas. Skulle behöva frosta av frysen. Har någon tips på hur man kan göra det? Har ingen kylbox och klampar. Funderade på om man ska hacka bort isen försiktigt så man får bort det mesta, men tror ni det funkar?




Här ser ni att direkt till höger kommer handfatet vara och på högersida "längre" ner blir det plats för duschen.


Här till vänster kommer toan att placeras.


I det hörnet kommer det bli plats för tvättmaskin.

Nej, nu blir det kaffe!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

man ska aldrig hacka bort is från en frys. då rören kan gå sönder och läka massa som inte är bra. så gör det inte. du skulle ha passat på att frysa ur frysen då det är minusgrader ute.

2:a kommentar, skriven , av Cindy:

Jo, hade tänkt göra det i vintras men glömde bort det och det var inte så mkt is då som nu. Tänkte vara försiktig om man tar och "skrapar" lite. Tänkte bara ta en cm eller nåt, det måste ju gå? Tänker inte hacka längst in, men bara så att lite försvinner :)

3:e kommentar, skriven , av Karin:

För att snabba upp allt så kan du koka upp en kastrull med vatten och ställa (på ett underlägg såklart) i frysen. Tinar isen på bara någon timmma istället för en halv dag.

4:e kommentar, skriven , av Cindy:

Karin: Smart :) Får se hur det blir!

Kommentera inlägget här :