Finally!

publicerat i Allmänt;
Finally, Internet är tillbaka :). Vet inte ens vad man ska skriva, det har hänt en del med renoveringen och allt annat som pågår i mitt liv. Det var ett rent krångel med Internet, de visade sig att en kabel hade gått sönder under stambytet och att dom skulle fixa det efter påsk, sagt och gjort var dom här vid halv åtta imorse och höll på till närmare nio och borrade in i hallen och runt hallen för att få den nya kabeln på plats, tror ni att det funkade sen? Nej, det gjorde det inte. Tänkte vad sjutton är det nu då, ska jag aldrig få Internet igen. Men ringde Servanet och han skulle skicka ut någon under veckan, men dom ringde tillbaka några timmar senare idag och kom hit så det gick fort, nu har man det igen som sagt.

Ska försöka skriva allting som hänt sedan man uppdaterade sist. Jag sov över hos Tess helgen efter Ullared och umgicks med henne och en dag kom Tessan för att umgås med oss. Vi tre åt god mat, surrade och hade det gott. Resten av helgen tog jag och Tess promenader, såg på filmer, surrade och jag hjälpte henne med lite saker. Den helgen gick fort kan jag säga.

Här hemma händer det grejer också. Stambytet går framåt. Badrummet står fortfarande under torkning och dom tror det kan torka helt den här veckan, hoppas! Då är det bara att gjuta golvet, fixa golvvärme och bygga om badrummet igen (inte så bara, det tar sin tid). Dock verkar det vara krångligt, dom har tagit bort elementet i hallen, ska dra rör längst taket och massa annat. Får se hur det blir när det blir klart. Allt detta problem bara för att elementet inte ska vara på samma vägg som innan.

Det har ändå varit skönt att vara utan Internet för då har man fått annat gjort. Har målat hela linneskåpet i hallen och skåpet under. Har även målat ett skåp i köket. Skruvat lite saker och fixat lite andra praktiska saker här hemma.

Älskade mormor blev 70 år i lördags och var så fin i tidningen. Ni kan se artikeln om ni följer denna länk: http://st.nu/familj/stgrattar/1.4590650-gudrun-har-gjort-en-spannande-klassresa. Min mamma är så lik mormor så det är skrämmande.

Mamma och Jim hade 70-årsfesten hemma hos dom i lördags med hela släkten på 19 personer men lilla jag var hemma hela lördagen, inte roligt. Hade ätit nåt konstigt så magen mådde inte så bra. Det var konstigt i alla fall för jag hade inte ont i magen, mådde inte illa och hade inga kräkningar tack och lov. Det kan ha varit någonting med magmunnen också. Det var som sagt inte roligt. Satt i soffan och var sminkad, uppklädd och redo för fest. Kände inte att köra om man var tvungen att gå på toaletten. Men hade kontakt med släkten på telefonen och de alla var bekymrad. Mormor ville ta ett generationskort också men det gick ju inte.

Sedan kommer det ske ändringar i mitt liv. Oj vad det låter hårt men det handlar åter igen om min hälsa. Samma dag som jag for till Tess och sov över hade min jobbcoach kallat mig till ett möte med min handläggare på AMS, blev en aningens orolig för jag ska inte gå till AMS nu. Men försökte tänka att det kan vara något positivt, att dom hittat nå möjlighet till arbete eller liknande. Men det var inte riktigt så utan coachen var orolig för mig och trodde jag mådde dåligt eftersom jag har haft en del frånvarande (har anmält att jag inte kunde komma när jag fick förhinder). Men han tyckte det verkade som jag var sjuk mycket men jag kunde inte hålla riktigt med om det, det handlar lika mycket om att jag fick jobb när vi bokat in. Men visst har jag varit "sjuk" också när han och jag bokat in ett möte. Antingen förkylning eller magkatarren. Då kom vi in på att dom ska hjälpa mig med "hälsan" att jag ska skapa rutiner, äta bra osv. Försöka få min mage att må bättre helt enkelt. Man blidde paff när dom var så seriösa och verkligen orolig för mig och ska ta kontakt med dietister och allt sånt. Jag har själv försökt få kontakt med en dietist för några år sedan men kom tyvärr inte längre. Har man problem med magen så stryker kroppen med, alla som lider av exempelvis magkatarr eller IBS vet att det är jobbigt i perioder. Det gör det inte bättre heller när min katarr har blivit sämre. Vet inte varför, för jag mår bättre än någonsin. Känns inte som jag stressar och så, men det kan vara mycket som är relaterat till stambytet ;).

Igår var jag hos mamma och Jim. For hemifrån vid kvart över nio och var hemma vid halv sex. Jag passade på att tvätta två maskiner, vi tog en promenad, gjorde en massa mat så jag får lära mig att göra en bättre mat och undvika att steka så mycket som möjligt, haha! Jag kan självklart göra bra mat om jag vill men tycker inte om att göra mat så det ska det bli ändring på. Har mina perioder med att laga mat, men nu har jag haft en period när man känner blä, och man äter samma sak hela tiden. Fick med mig ett par matlådor hem. Vi gjorde egna köttbullar (Jims recept är gudomlig), kotletter, torsk och lax. Jim testade att köra pärlan och när han kom hem sa han att den var fulltankad :).

Nu när man kommer få riktig hjälp med livsstilen kommer jag verkligen satsa på det. Ska se imorgon om man kan starta en bra stämning i köket och försöka få fram det roliga med att laga mat. Ska ha bra organiserat och bra saker. Jag ska köpa en digital stektermometer och mamma ville köpa en traktörpanna med lock till mig. Hör ni, nu är det kocken som talar, haha
! Känslan i köket avgör väl mycket hur stämningen till att laga mat är?

Vet inte mer vad jag ska skriva. Känns som det är mycket som händer. Just ja, nu verkar det vara mobilen som som ska krångla, ibland verkar jag inte "se" att någon har ringt?! Men det ska vara någonting hela tiden så det är bara att leva med det.

Klockan tickar på ser jag och hungrig som en varg är man, ska ta mig en macka och lägga mig framför teven, ska nog se Criminal Minds som börjar om en halvtimme :). Ha en bra kväll alla fina!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :