Tjejkväll!

publicerat i Allmänt;
Gårdagen var jättemysig. Alla tjejer i släkten förutom kusinens tjej kunde komma. Annars var vi alla samlade. Mamma, mormor, mostrarna, kusin Martina och Jenny. Vi var hos moster Maria inne i stan och blev bjuden på en gudomlig svamplasagne med sallad. Till efterrätt hade hon gjort en egen kladdkaka, mums! Vi blev också bjuden på glögg, vin, ginger ale (drink), pepparkakor med ost.

Jag skulle ha hämtat mamma på hennes jobb strax innan tre men jag blev klar så fort så gick ut vid två-tiden för att åka redan då. Men nu har bilen stått i en vecka och det var hur mycket frost, nästan is på rutorna så kunde inte skrapa bort det på en kvart typ, haha! Men till slut gick det och det begav sig av mot Birsta. Mamma stod ute och såg mig parkera så följde med henne in på kontoret och gick och handlade lite sedan for vi till mormor i Haga för att umgås lite med henne innan vi skulle köra ner till stan. Det slutade med att mormor tog bilen och jag och mamma gick, haha!

Det var i alla fall jättetrevligt och jag var hemma strax innan tolv. Hade frossa när jag skulle köra. Jag var självklart nykter och mormor fick dricka :).

Nä nu måste jag gå till Tessan en sväng innan vi ska ta en promenad. Ha en trevlig lördag!

Kramar

Kommentera inlägget här :