Fika

publicerat i Allmänt;
Tessan har nyss gått. Vi har fikat och jag har visat henne mina projekt och hjälpt henne koda om hennes blogg: lumpaann.blogg.se. Har precis satt mig vid datorn igen då och funderar på om man ska våga ge sig in på texten på tavlorna. Får helt enkelt acceptera att det inte finns lämpliga stickers att klistra på, därför får man göra texten själv. Det är ju bara skit på teven som vanligt så då kan man lika gärna gör någon nytta ;).

Var på Birsta idag och skulle handla allt men självklart fanns inte det viktigaste. Kan börja avslöja och visa hur ljusen ska se ut. Ljusgelen var slut men dom skulle få in det snart, sedan köpte jag glas, band och rub-ons. Har gjort en "prototyp" igen för ljusen.

Detta ska jag använda mig av

Gele, 99 kronor på Panduro (400 ml)


Glas på IKEA, 39 kronor för 6 stycken (tror dom fungerar perfekt för ljusmassan).



Rub-ons, 29 kronor på Panduro (ett helt ark med olika bilder). Jag vill i alla fall använda mig av "Angelus" bilden.


Här är glaset och en rub-on. Tänk er att glaset ska innehålla genomskinlig ljusgele med en veke som syns och ett band runt ;).

Nå vad tror ni? Om man får säga det själv kommer det bli fint, det jag tänker på vad gäller dessa ljus är att mamma och Jim ska ha ljusen uppe i hobbyrummet (klockrent).

Detta inlägg tog tid för Sofia slog en pling. Men nu blir det att börja mäta tavlorna för att få dit den jädra texten.

Puss


Kommentera inlägget här :