Pärlan har anlänt

publicerat i Allmänt;
Ja ni, idag har jag fått hem min lilla Nissan Micra ;). Den är så liten och söt. Har glömt att uppdatera men inte suttit vid datorn så mkt det senaste dagarna (skönt). I dag for jag och Rebecka ner till stan för att göra några ärenden. När vi är på H&M ringer Magnus och fråga vart jag var någonstans. Berättade som det var så jag och Rebecka gick ut till den störra parkeringen på andra sidan ån för att möta upp honom som då kom med min bil. Vi gick ut och han och hans kollegor kom (Magnus sedan 3 killar till), dom skulle åka vidare på jobb så dom hade en bil tillsammans. Eftersom vi stod där kom jag på att man måste ha en parkeringsbilljett och har aldrig fixat det själv, inga problem det eller. Men lade i 20 kronor för 1 timme, men då är det väl från kl 10 det räknas eller vad man ska säga?

Men vi gick till bolaget och handlade sedan for vi hem till mig för att handla på Willys så man fick i sig någonting till lunch. Vi umgicks ett tag till sedan gick R hem och jag gick ut till pärlan för att tvätta den invändigt, orkade inte göra så mkt men får göra det en annan dag, haha! Har även Jim's bil kvar men den kör jag tillbaka på lördag. Har även hunnit med att städa här hemma, det blir förfest imorgon för vi ska fira R som fyller 21 år nu på lördag :) Grattis i förskott gumman!

I morgon ska jag nog hämta mamma på jobbet och skjutsa hem henne till Matfors, då blir det att inviga min Nissan ;). Sedan är det att fixa lite mer för kvällen. Ska kolla vad man ska ha på sig imorgon. Orkar inte hålla på med att planera vad man ska ha på sig dagarna innan utan man ser helt enkelt imorgon vad man känner för, ta det första bästa.


Hur blev det med inköpslistan för bilen (kan ju se nu när man har bilen hemma)?
1. Doftgranarna (clean cutton, mandarin/tranbär, vattenmelon? Har inte beställt någon av de doftgranarna för har luktat på en av dom och de luktade inte som jag trodde. Vattenmelonen samt äpple-doft kommer jag att köpa på OK). Just nu har jag refill-sak från Partylite som doftar mullbär, mums!

2. Bilstereon: Det fanns en stereo i som faktiskt tar mina brända skivor (happy)

3. Varningstringel: Magnus fixade en sån åt mig, hehe!

4. Första hjälpen: Det ska inhandlas till veckan

5. Bilrengöring (wipes): Det ska inhandlas till veckan

6. Bilmattor: Behövs inte, bilen hade som nya

7. Papperspåsar: Det ska inhandlas till veckan

8. Tärningarna: Kommer inte finnas i min bil ;)

9. Den där växelspaks-tjosan: Tror inte det behövs faktiskt, tycker om min som den är redan

Pew, vad mycket man skrivit nu, måste göra mig klar för teven. Det är dubbla avsnitt av CSI ikväll. Helgen kommer inte vara lugn. Som nämnt blir det utgång imorgon, ev. hämta mamma, Matfors på lördag samt städa och må dåligt (haha), söndag tillbaka till Matfors för att fira moster. Men det kommer bli en del bilkörande, härligt :).

Bjuder på några bilder:

 

 

 

 

Köpte även denna snygga ljuslykta (City) på Åhlens. Finns även som vägglampa och taklampa på Jotex, vill ha!

 

Taklampa 999 kronor på Jotex

Vägglampa 249 kronor på Jotex



Ha en fortsatt trevlig kväll mina läsare!

Kommentera inlägget här :