Näven i bordet

publicerat i Allmänt;
Nu har jag slagit näven i bordet en gång för alla. Från och med i morgon ska jag ändra min livsstil till någonting bättre. Sitter just här vid datorn och har spyan i halsen och ont i magmunnen (magkatarren), får ju skylla mig själv när jag skiter i vad jag stoppar i mig därför skriver jag nu att en ändring ska ske imorgon. Det jobbigaste blir att undvika kaffe och det dagliga intaget av socker. Men vet att jag klarar det, bara man vill så kan man göra allting.

I morgon kommer jag nog inte bry mig (kan släppa dessa tankar då) om detta och fortsätta med de dåliga vanorna. Men kanske kan ta hjälp av bloggen för att skriva av mig vad jag gör och inte gör? Det ska självklart inte stå hela tiden om vad som sker utan vill bara kunna vända mig till bloggen ifall det är någonting. Hoppas detta är den riktiga wake-up-callet som man väntat på i år och dar. Hoppas ni kan stötta mig i detta, det skulle betyda så mkt för mig :).

Oj oj vad dramatisk man låter, haha! Ni får ursäkta men detta med vanorna man har, har följt med i hur många år som helst och det har kommit perioder där man ska ta tag med sin hälsa och det varar i en dag och ibland 4 veckor men det spelar ingen roll, man faller alltid tillbaka. Vet inte riktigt vart man ska börja? Självklart att ta bort sötsaker på vardagar, inte dricka kaffe, undvika stark och fet mat m.m. Ska se till att gå ut och gå några dagar i veckan.

Ska ta mig en tankeställare och se hur man kan lägga upp allting :). 



Näven i bordet .... nu smäller det !!!

Kommentera inlägget här :