Gratis loppis?

publicerat i Allmänt;
Nu är man hemma sedan en stund tillbaka. Det blev senare än tänkt men det är alltid trevligt att umgås med släkten. Jag hämtade upp mormor strax innan 2 och sedan for vi direkt till Matfors för fika. Hade hört talas om att moster (som vi firade idag) skulle ha en "loppis" hemma för oss, för en liten slant. Hade med mig runt 100 kronor i mynt. Kan nog ha fått denna "sälj-anda" från moster :P. I alla fall fanns det en del saker och det slutade med att hon inte ville ha någonting alls för sakerna men då sa jag att nåt måste hon ta betalt för. Gav henne 40 kronor och då fick jag:

* 4 st fina lyktor från SIA, i olika storlekar
* Ett fat
* Svarta mysbyxor
* 2 svarta koftor
* En t-shirt (perfekt att sova i)


Har ätit så dåligt i flera dagar och är helt slut pga detta sedan blev allt sent när man var hemma vid halv 6 men jag och mormor for till andra moster efter Matfors för att hjälpa till lite och kolla runt på tapetseringen deras, men efter det sprang jag in på ICA för att handla något snabbt, det blev rostbriff och sallad till middag. Åt det med brudarna i fredags och det är så gott :).

Har inte nämnt att jag jobbade några timmar i morse. Mamma ringde igår kväll och frågade om jag kunde vara på Birsta några timmar på morgonen och jag sa ja. For iväg vid halv 7 och var hemma strax efter 10. Himla tur att jag hade bil annars hade man inte kunnat jobba när det inte går bra med bussar på söndagar :).




Dom ser dock vit ut på dessa bilder men det är mer som ljusbeige (gammeldags vanilj-färgat)

Ska kolla lite på vart man kan ha dessa lyktor sedan blir det en film "Old dogs" har ni sett den? Den verkar vara bra iaf. Det blir i alla fall lugnt, ska tända ljus nu och mysa lite.

Förresten, igår tände jag för första gången en av de nya dofterna från Partylite - Himmelska päron. Kan bara säga ett ord - Himmelskt! En av mina top 3 dofter är Päronchampagne och den här slår den med mängder nästan. Hade bara 5 av dom men ska snåla in på dom för att kunna köpa fler senare ;).

Ni får alla har en fortsatt trevlig söndag.
Kram kram

Kommentera inlägget här :