Dacia

publicerat i Allmänt;
I dag har det återigen varit lite äventyr. Som jag nämnt i tidigare inlägg skulle jag hämta Jim's bil för att låna den några dagar när han ska jobba borta. Det är bra för då kan man hämta mamma på jobbet och hjälpa henne och handla osv. Tessan hämtade mig och vi for till Matfors för lite kaffe och fika. När vi kom dit såg vi att Jim tvättade bilen också vad snällt, haha! De frågade om jag ville köra lite med Jim först men tänkte njae det behövs ju inte men säger nu att de hade kunna varit bra. Har inte kört en dieselbil sedan körskolans bil och jag känner ändå en stor skillnad mellan diesel och en bensindrivenbil. Det kan vara för att man inte alls kört mycket sedan körkoret. Parkerade "riktigt" och körde en kort sväng på motorvägen idag och det har man inte gjort sedan uppkörningen. Men en sak är jag glad för. Körde helt själv i bilen för första gången idag. Från Matfors - Hem ;).

Ska ta en tur själv imorgon när man vakna och lära sig bilen mer. Bjuder självklart på lite bilder på den nya pärlan (dock lånad då haha).

Efter det var det bara att börja med middag och sedan körde jag till Willys så jag och Tessan handlade lite. Efter det fick hon ta en åktur i Dacia'n och vi for runt sedan hem till mig för film :). Har varit ännu en bra dag idag!

Nu klockan 22.00 börjar filmen " The Bourne Identity" som jag tänkte se. Tror ni den är sevärd?

Där har vi Tessan och Jim. Bilen blir så ren så :)

 

Den snygga Dacia Duster (några månader gammal)

 

Där nere ser ni lilla Tejo <3

 

Den fina altanen. Ska ta fler bilder från huset. Är så fint


Fick tyvärr ingen bild på min kära mor!

Puss och kram på er!

Kommentera inlägget här :