Bloggtorka

publicerat i Allmänt;
Nu har det varit bloggtorka igen, självklart ber man om ursäkt för det. Försöker inte sitta så mkt vid datorn på dagarna men ska inte sluta blogga för det :). Har varit en del denna vecka men bara för det så kommer jag inte ihåg någonting, haha!

Förra helgen var det ju fest på lördag men det nämndes i tidigare inlägg. Resten av veckan har bestått av en dags arbete, 2 anställningsintervjuer. En intervju var i måndags och gick bra så ska få inskolas nu på tisdag sedan en annan intervju i tisdags efter jobbet. Personen i fråga tyckte om mig jättemycket och ville att jag skulle inskolas men fick tyvärr säga när för jag skulle nog inte klara det. Inskolningen som är till veckan är bara sommarjobb (juni eller augusti, om inte båda). Har i alla fall jobb i juli på det andra stället :). Skulle vara bra med 2-månaders jobb i alla fall. Det stället som ska inskolas till veckan är lite annorlunda, där jobbar man nämligen 24-timmars pass, haha! Men det ska man klara, ska bara bli spännande :).

Har varit en dag med Tess då det blev Sibylla till middag, mumma! Sedan en massa surr i några timmar. Har umgåtts med Rebecka också, de har fått en större lägenheten nu så det ska bli spännande att se hur den ser ut och hjälpa till :).

I går klev jag upp vid halv 10 och ringde Sandra som sökt mig, hon ville ha skjuts till Birsta. Vid 10 begav vi oss. Vi gick runt lite grann och följde med min mamma till donken för att hon skulle köpa lunch. Surrade lite med henne. Ville till Ikea också så tog den svängen med. Fick med mig 3 blommor, 3 vaser och en ljusslykta, allt detta för endast 35 kronor, inte illa! Efter Birsta fick jag för mig att ta bort databordet igen och ställa tillbaka den fina ljusstaken, sagt och gjordet blidde det så. Fick även ett infall till att tvätta. Gick ut vid 14 och det fanns en tid kl 15-18. Mellan där blev det lite undanplockning och ett besök till Rebecka. Fick gå rätt fort från henne eftersom min tvättid var till 18 och kom dit senare. Hade bara kläder i torktumlaren och får torka en timme efter utsatta tider men hade inte städat i rummet, men drog av lite grann ändå ;). Blev rätt hungrig så sprang hem med tvätten, slog på ugnen och gick till macken en sväng. När jag kom hem lade jag in en pizzaslice (från Ikea) och värmde. Snabbt, enkelt och gott.

Efter den senare middagen började jag städa riktigt här hemma. Dammade, dammsugade och torkade golvet. Avslutade kvällen med en dusch och CSI. På torsdagar börjar CSI kl 21 och slutar 24.

I morgon blir det att ta bilen till Stöde och hälsa på morfar. Ska hjälpa han med hus-städning och tänkte passa på att tvätta bilen hos honom (dammsuga och damma). Får se om morfar vill att man ska städa hans bil också. Ska åka tidigt så man hinner med allting. Ska försöka åka vid 8. Ju tidigare desto bättre. Hoppas på bättre väder då. Roligare att vara ute och tvätta bilen när det är sol och skönt :P.

Nu blir det att äta lunch och sedan blir det nog bara lugnt skulle jag tro. Tänkte tända ljus mysigt i detta regn- och ruskväder.

Ljusstaken där den hör hemma

 

Vaserna, blommorna och ljuslyktan

 

 

Blommorna 5 kr/styck, vaserna 5 kr/styck, ljuslyktan 5 kr/styck. Köpte inga ljus iaf :P


Ha en superbra helg allesammans. Kram kram

Kommentera inlägget här :