Bakning på G

publicerat i Allmänt;
Bakning är på G här hemma! Tänkte överraska mamma imorgon på mors dag. Gör kladdkaka i hjärtformar. Det blir fyra formar men det passar ju ändå bra. Då blir det en kaka till mamma, en till Jim och en till mig och mormor. Mormor kommer också följa med till Matfors. Ska köra så att jag är hos mormor till 10 sedan far vi ut till Birsta, måste kolla på vad jag ska köpa till mamma. Mamma förtjänar allting men tyvärr är inte ekonomin på topp alla gånger, men det är väl ändå tanken som räknas? :).

For till Stöde vid 8 imorse för att hjälpa morfar att städa hans hus. Turen började med tankning på Statoil Bergsgatan. Wiee klarade att tanka helt själv, det var första gången man gjorde det helt själv, haha. Passade även på att städa bilens interiör hos morfar. Har tänkt städa bilen sedan jag fick den. Magnus tvättade bilen utvändigt och han vill städa den invändigt också men det ville jag göra själv, så nu är det gjort :). Kan bara säga att "Pärlan" blidde så fin så. Ska se om jag knäpper några fler och bättre bilder på lillen. Har också funderat på att videoblogga men har alltid undra vad sjutton man ska säga? Man kan ju skriva om det som händer eller har hänt? Det är lite pinsamt att videoblogga men skulle vara roligt att göra det någongång....Kanske!

De blev riktigt kladdiga, det är så man vill ha dom. Dock ser det en aningens roligt ut med gaffel-spåret, haha! Får se till att den kakan blir min. De andra blev fina iaf.


Ska ta ut den sista formen nu sedan blir det ett bad. Känner mig lite mör efter dagens städning.

Hoppas ni alla läsare får en underbar lördag. Många kramar till er!

Kommentera inlägget här :