Vilken dag...

publicerat i Allmänt;
Vilken dag. Den kunde inte ha blivit bättre, hela släkten kunde komma och vi alla var samlade, vi var 19 personer som hade ute-dag i Matfors. Blev hämtad vid 11-tiden igår och sedan var jag hemma strax efter 22. Dagen och kvällen bestod av: Skoterkörning och åkning, kolbullar, fika, pimpling, lekar. Vi körde flaggleken allihopa förutom mormor och morfar. Det förklarar dagens träningsvärk. Har så ont i benen, magen, armarna, ja typ överallt så man knappt kunde ta sig upp för sängen, haha! Men jobbigt att springa runt på isen som en galning med hur mkt kläder som helst och isigt på ytan så flera av oss ramlade ett antal gånger :P.

Sedan bjöd dagen på årets bästa skämt, oj oj börjar skratta bara man tänker på det. Till och börja med hade vi borrat 4 hål för att ha en egen pimplingtävling. Kusin Martina satt ner alla pimpel spön och jag tog ett spö för att se om det nappade där, men lite svårt ibland och känna ifall man fått napp för all is och snö som åker ner i hålet. Men iaf sa jag det till Martina och hon menade på att man vet ju inte, lika bra att ta upp och kolla. Då kom mamma min och hon började hjälpa mig att ta upp det, sedan kom det upp något vidrigt, en bläckfisk som ändå såg ut som en vanlig fisk med fena och så, vi alla blev fundersam. Men det visade sig efter mkt skratt och fundersamhet vad de kunde vara. Jag och mamma trodde först att det var Jim som satt fast nåt i kroken men efter mkt om och men, var det min kära kusin Martina som hade köpt bläckfisken på ICa's chark dagen innan. Ja ni förstår ju och den stank ju så fruktansvärt äckligt, hahahahahaha! Alla fick sig ett gott skratt, kommer aldrig glömma det. Det var verkligen bästa skämtet någonsin, inte dumt alls eller vad tycker ni, kan man slå detta practical joke? ;)

Det blev en del körning av skotrarna också. Körde bara 2 ggr själv sedan åkte jag med mamma ett antal gånger när man skulle hämta nåt i huset osv. Vi var en del barn också igår som ville åka, då fick man skjutsa runt dom lite också, det uppskattade dom :).

Efter ett antal timmar ute blev de att fler och fler drog sig inåt så vi alla var nog inne strax efter 16. Då började lite snack och maten skulle börja tillagas. Det blev tacogratäng av älgkött och laxgryta. Det fanns hur mkt som helst att äta. Sallader på sallader också med en massa andra skålar med smått och gott. Efter middagen började fikat, då blev det kaffe, en massa bär tillsammans med sockerkaka och grädde, mums! Hade tanken att tömma baren där men en grogg fick jag iaf, haha!

Sedan blev de massa bus med barnen, pilkastning (dart) och en hel del biljard. Det var en toppendag igår från början till slut. Vill tacka mamma och Jim för en bra dag, det gjorde ni bra! Fick ett antal bilder med mobilen så ska ladda upp några bilder. Tyvärr fick jag ingen bild på alla samlade, varken inne eller ute!

 

 

Flagg-leken

 

Kusin Fredrik

 

 

Jim håller på med kolbullar på sidan av bilden :P

 

 

Morfar kör skoter för första gången i hans liv

 

Till och med mormor körde runt mamma med skotern, kan man säga att hon gasade på som en tok, haha!

 

Jag ska köra bege mig ut nu

 

Barnen på mamma och Jim's skoter

 

Kusin Vilma

 

Laxgrytan

 

Mums!

 

Fick inte med alla bord, vi hade 3 långbord så att alla skulle kunna äta tillsammans

 

Kusinbarnet Emma

Fredrik med vår mormor

 

Uffe ville också vara med :)

 

Fina mamma

 

Mormor och jag

 

Mamma och jag

Så där, nu har ni fått tagit del av ett antal bilder :). Dags att kanske stretcha, måste få bort värken haha!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram kram


Kommentera inlägget här :