Underbart

publicerat i Allmänt;
Hoppas ni alla fick en fin och glad midsommarfirande, trots detta väder. Men det är inte vädret som ska spela roll utan det är väl faktiskt sällskapet, eller? Hela släkten var samlad igår, underbart! Man lekte med barnen, åt gott och man fick som alltid en del skratt :). För att vara ärlig kändes det nästan som julafton, med all mat, hela släkten och att vi blev inte i stugan utan i Matfors hos mamma och Jim - vi var även där i julas. Midsommarmaten bestod av fisk, älgkött, sallader, potatissallad, såser, potatis, köttbullar och mycket mer. Det var så gott så ingen kunde röra sig på ett bra tag efter maten.

Idag blir det nog bara lugnt tror jag, inte hört att det ska hända nåt speciellt. Nu på morgonkvisten har man hunnit med frukost med en kopp kaffe. Ska hoppa in i duschen eller badet, får se vad de blir. Fick även två fina överraskningar igår, varav en skattjakt. Men skattjakten tar jag inte upp här, hehe! Men igår innan det begav hemåt sa Jim att han hade någonting till mig. Mamma sa nej typ och moster Maria undrade vad han kan ha hittat på, vi började fundera om han skämtade och skulle komma med en bit kött men så var icke fallet. Jag fick en 500-lapp. Har redan pratat med mamma men då sov han så ska ringa senare och fråga varför man fick så mycket pengar. Han surrade nåt om att han inte fixat Statiol-kortet till mig än som jag skulle få så jag kan tänka bilen "fritt" på hans bekostnad typ. Men att han menade att han inte hunnit fixat det än så att jag fick bensinpengar igår istället :).

Kommentera inlägget här :