Trötter

publicerat i Allmänt;
Idag är man riktigt trött. Blev inte ett lika långt pass som var tänkt men det var spännande. Vad är det bästa att göra om man är jättetrött? Svar: Städa. Har nyss torkat golven. Har till och med bytt gardiner i vardagsrummet. Trodde inte att det skulle vara fint att ha panellängder och fransgardiner i mitt vardagsrumsfönster men jag är rätt nöjd :). Ska låta golven torka sedan blir det att stryka skiten, hatar verkligen att stryka men det är lika bra att få det gjort med en gång. Har varit ut med ytterliggare saker till förrådet och hämta in den svarta färgen...igen! Fick ett sug på att måla någonting och vad tog man då? Ni kommer nog att skratta. Men jag har köpt kryddburkar för nåt år sedan så har "refillkryddor" i dom ovanför fläkten. De har blåa lock men målade dom svart då, haha! Illa jag vet men det är jätteroligt att måla. Man tager vad man haver helt enkelt!

Tidigare idag fick jag ett erbjudande följa med till STHLM ikväll och stanna tills fredag. Han som skulle iväg skulle träffa en kompis där. Men det hade varit trevligt, men man jobbar på fredag morgon sedan blir det utgång på kvällen. Tack ändå "vännen" för erbjudandet. En annan gång!

Nu fick jag ett samtal från Bettan och hon frågade om hon fick komma en sväng efter jobbet hennes och det är ju självklart :). Vi ska ner på Willys och handla lite grann. Då kan man även passa på att flytta bilen så att man inte får böter. Eftersom jag inte använder bilen varje dag så står den självklart på samma ställe och det är som jag nämnt tidigare bara 24 h i sträck som man får stå? Lika bra att flytta bilen då och då för att vara på den säkra sidan.

Höll förresten på att glömma vilket otroligt härligt väder vi hade igår kväll, eller not! Usch vad hemskt det var. Jag satt i klädkammaren och grinade en skvätt haha. Tessan va så gullig och ringde och hörde hur det var med mig och det slutade med att hon och Bettan kom och gjorde mig sällskap. Tack mina underbara vänner <3. Förstår inte varför man är rädd egentligen. Men det är nog värst när man är själv, eftersom det går alltid bättre om man är med någon. Tessan skulle skjutsa hem Bettan senare så passade på att följa med då, var rätt mysigt när man satt i bilen ;). 

Orkar inte skriva nå mer nu. Kanske kommer mer text och eventuellt bilder på de som är nytt här hemma senare eller imorgon :). Hoppas ni får en trevlig kväll.

Kram kram

Kommentera inlägget här :