Ja, vad säger man?!

publicerat i Allmänt;
... Man har då lösningar på allt! Har börjat förstå vad andra säger om att man alltid hittar på sina egna lösningar ;).

Har städat klart lägenheten och ätit middag. Ska börja med decoupaget igen så man får stöka ner lika fort, haha! Men har papperspåsen bredvid så slänger ner allt papper där på en gång och inte på golvet, då kan man hålla rent ett tag till.

Det jag håller på med nu är att jag har IKEAs Expedit-hylla som "avlastningsbord" i köket. Det är fyra fack men när jag monterade möbeln uteslöt jag en "träbit" så det är ett stort fack och två små istället. Har haft mikron och kaffebryggaren längst upp och skålar, brödrost, the-saker och kaffetillbehör i de tre facken. Ville testa och göra om så jag vände på hyllan och satt mikron i stora facket och har nu bara kaffe och ljus på själva hyllan. Det är inte snyggt när mikron står där nera så ville täcka för det.

Har köpt svart tyg på metervara och testade sätta fast den med tejp så den täcker hela hyllan. Kom senare på att man skulle haft en gardinspiral och sätta för men har varken en spiral och ingen symaskin. Men för två timmar sedan kom tanken: Tog paketsnöre och la den intill kanten på tyget och vek tygbiten över snöret och sydde för hand. När man drar i snöret från båda hållen drar den ihop sig och blir som veckigt, haha! När man veckat ihop den ordentligt så den passar hyllans bredd var det bara att tejpa fast den ;). Done! Oj oj ni skrattar nog men bra blev det. Dock är tyget får långt så måste klippa av en del, men det kan man göra när tyget nu sitter på plats.

Fick hem ännu ett fint julkort idag. Det var från kusin m. familj. I kuvertet fanns också kusinens senaste dagiskort. Huga min go Vilma. Får träffa henne snart. Får träffa kusinbarnen också så klart. Emma saknar mig hon. När hon och moster skulle till mormor härom helgen hade hon önskat att jag var där. Huga, gobarnen.

Innan det är dags för fortsättningen av pysslandet bjuder jag på några bilder (ber om ursäkt för den dåliga kvalitén)








Använde mig av en mörkblå tråd så den syns, men jag testar alltid först och sedan gör det bättre när man vet hur man vill ha det.




Det fina julkortet och dagiskortet :).

Puss & Kram!

Kommentera inlägget här :