Varning ......

publicerat i Allmänt;
Varning för långt inlägg och många bilder. Nu har jag tiden och orken att uppdatera. Tack för att ni har tålamod. Sitter just nu och kolla på Navy CIS, älskar verkligen Gibbs och hans team, haha!

I fredags var det mestadels lugnt. Skulle i alla fall hämta mamma och Sandra på travet i Bergsåker på kvällen där mamma brukar jobba extra sedan flera år tillbaka. Jag skulle hämta dom mellan 20-23. Det kändes spännande för att det är mörkt eller har börjat blivit mörkt ute vid den tiden och jag har aldrig kört i mörkret och använt helljuset. Körde på körskolan i vintras men det var i tidiga rusningstrafiken och körde i stadstrafik och då ska man ju inte ha helljuset på. Men frågade Tessan om hon ville följa med, för det känns otäckt att köra i mörker faktiskt, för det känns som man inte ser. Jag blir bländad av mötande fast jag inte kollar på bilarna. Men det är ju en vana, eller kanske behöver jag glasögon vid körning. Vad tror ni? I alla fall tickade klockan på och Tessan kom tidigare för att umgås och sedan vid 22 började vi åka mot Bergsåker och när vi är vid signal-bron där ute ringer mamma och säger att Sandra får annan skjuts men att hon var klar snart. När jag väl hade parkerat ringer mamma igen och säger att Jim hann komma och att jag inte då behövde skjutsa hem henne till Matfors. Det var ju bra att man fick komma ut och testa på mörkerkörning, fastän det inte blev något helljus.

Kom även på nu att jag tog med mig mormor i fredags på Birsta för att handla lite saker. Fick hem två vaser från Ikea, en svart slaskskrapa, svart överkast, ett par snygga gardiner från Rusta som jag tyvärr ska lämna tillbaka för känner att det inte riktigt passar in här.

Sedan på lördagsmorgonen skulle jag skjutsa dom tillbaka till travet. Det var bara att möta upp Sandra vid 9 och köra till Matfors sedan ville Jim tanka bilen min, så blev en till fulltank. Efter det begav vi oss ut till Bergsåker där jag släppte av dom för att sedan köra bilen till mormor som hon skulle ha lite senare för att hämta och skjutsa grabbarna. Kunde inte skjutsa dom eftersom jag var på Partylite lanseringen.

För att komma till lanseringen så var det jättetrevligt. Vi for i väg vid halv ett till Timrå för att fika och hälsa på Tessans mamma. Sedan åkte vi vidare till lanseringen för att hjälpa till med upplockningen och alla förberedelser. Oj oj vad mycket fina saker. Allt ser finare ut när man ser dom "live." Man kunde köpa lotter också. Köpte tre stycken och vann på två av dom, inte illa. Efter lanseringen for vi till Ikea en sväng för att jag skulle handla madrasskydd för slängde iväg den jag hade. Vi handlade även på Willys. Mari var också med så vi
skjutsade hem henne. När man kom hem var det meningen att tvätta men var helt slut så sket i det.

I går var det en mindre rolig dag. Höll på att dona här hemma och man spillde skurvattnet på golvet och handtvättade en toppklädsel och två mattor som inte kan tvättas i maskin. De tog verkligen all plats i badkaret och tvättställningen ovanför badkaret (jobbigt när inte platsen finns). Kände att jag orkade inte tvätta som igår kväll (18-21) men tänkte bara köra in 4 maskiner med de viktigaste. Jo, lättare sagt än gjort! Skrev igår att man var aningens förbannad. Det visade tydligen att en granne hade slagit av tvättmaskinerna när dom inte ens var klar, därav förklarar att kläderna var riktigt blöta. Anledningen till detta var att man inte får tvätta 18-21 nu på söndagar. Har aldrig sett en lapp om det. Har alltid tvättat i en och samma tvättrum nu och där hängde de ingen lapp om detta men det hängde på andra dörren som jag såg sedan när min snälla granne berättade allt som hänt, hon var inte så glad heller. Det spelar ingen roll nu men man ska ändå inte bara stänga av maskinerna. Tanken slog mig ändå att det kunde vara så här men den tanken försvann lika fort när man blev förbannad. Men i alla fall så ska man inte bara stänga av, that's It! Hade ett rent helvete igår. Tänk er tre stycken Ikea-kassar med mkt blöt tvätt, det är inte lätt. Visade sig i morse till och med att jag hade blåmärke på axeln, haha!

Inte nog med det, det fanns inte heller någon tvättid på hela dagen idag. Det var ju jobbigt eftersom man hade all denna blöta tvätten och dom låg kvar i kassarna, det är inte roligt om det börjar surna. Men min smarta mormor kom på att jag kunde tvätta hos henne. Så direkt efter jobbet for man bara hem och mormor hämtade mig. Så tvättade vi från 15-18 hos henne. Tvättade bara kläderna som var blöta efter gårdagen. Har bokat tvättid imorgon då jag ska tvätta all 40 tvätt. Men nu har man ren och torr
tvätt. Längtar bara tills imorgon när det sista är tvättat, hoppas man hittar tvätta allting. Funderar att göra en storstädning här hemma och då vill man ju tvätta allt. Det var roligt att tvätta hos mormor inte bara för att det var fräsha lokaler utan för hon skulle mangla saker och ting och så noga är jag inte, haha. Hon sa att man inte skulle fuska här inte. Söta mormor!

När man kom hem ringer Tessan och frågade om man kunde komma dit och passade på att ta med mig middagen dit och vi åt tillsammans och jag hjälpte henne med lite småsaker. När jag var där ringde mamma och frågade om jag kunde starta en grupp/Evengemang på Facebook om auktionen dom ska ha på torpet nu på lördag. Tänkte sitta ner med det imorgon. Ska även göra annonser och sätta upp i alla portar här. Vill ni ha mer information om auktionen kan ni kolla längre ner på detta inlägg eller gå in på: www.sterbhus.com. Där kan ni länka er fram till "Gårdsauktion Österibodarna Nedansjö, 3 september." Det finns två olika länkar på den här sidan angående den här auktionen, en innehåller bilder från var det är för saker som ska säljas. Gå gärna in och kolla där om ni är intresserade.

Har också fått hem patronerna och fotopapper som jag beställt. Tänkte skriva ut visitkorten hemma istället för att beställa men dom blev så små, spelar ingen roll hur jag ändrar storleken så går det inte?! Jätteskumt men har gjort klart visitkortens modell nu i alla fall så nu är det bara att skriva ut på vanligt papper eller beställa från Internet.

Kom även på att jag lovat er visa dekorationskulorna som handlades på marknaden. Bjuder på bilder i detta inlägg. Sedan när jag var hos mormor visade hon bilder som hon framkallat från 80-årsfesten och fick tre bilder. Bilderna var mycket finare och i bättre kvalité än dom jag hade.

Har som nämnt gjort om här hemma, eller håller på i alla fall. Tänkte köpa sänglådor för att få plats med diverse ljus men sen fick man en idé. Kan använda två byrå-lådor till ljus och en till underkläder. Det betyder att man flyttade alla linnen till klädfacken. Nu slipper man tänka på det :).


Så här ser kulorna ut. Att så små kan bli så stor. Som ni ser har jag gjort en dekoration med dom, men har gjort en annan dekoration nu som står på handfatet men tänkte lägga upp alla bilder när hela projektet är klart här hemma. Det kommer så gott som bli klart i slutet av denna vecka. Tv:n ska upp på väggen men det får vänta tills efter auktionen, men allt annat ska förhoppningsvis vara klart :).


Detta lilla fick jag. Det såg mer ut förut, haha!


Mamma, Jim, moster Maria


De fina sakerna från lotteriet.


Gardinerna från Rusta (Paris, London)



Vaserna från Ikea


Oj vad tiden drar iväg, CIS är slut och nu har CSI börjat, haha! Får justera detta inlägg imorgon, känns som det blev mycket tok, men ni har i alla fall en del att läsa!


Hade så bra! Puss & Kram



GÅRDSAUKTION

GÅRDSAUKTION Österibodarna Nedansjö
(skyltat från E14 vid matstugan i Nedansjö ca 2,7 km)
Lördag den 3 september kl 11.00
visning från 10.00

på grund av försäljning av gården ska mycket säljas bl.a gamla och nyare möbler bokhylla (colorit), hörnsoffa furu, skrivbord, soffbord, äldre träsoffa samt 3 stolar dito, flera bord, byråar, lavoar mm.

Gammalt porslin, burkar, prydnadssaker, husgeråd, speglar, lampor, fina tavlor, ovanliga spritkök, köttbandsåg Bankeryd45, stereo med stereobänk, gammal radiogramofon, 2 spinnrockar, trampsymaskiner, pedistal, kont, linne, dukar, många trasmattor mm mm.

Stor sortering jordbruksredskap för traktor eller häst bl.a vagnar bl.a bultvagn på gummihjul (edsbyvagnen), hövändare varav en strängläggare, gödselkärra, slåtterbalk,kälkar, plogar, harv, släpräfsa, traktordriven vedklyv mm.

Plastbåt Ockelbo 430 med motor Parsun 15 Hk, motorcyckel Huskvarna Hjorten 71 H (fung), motorcyckel Huskvarna Römyra 40-tal (repobjekt),vespa DKV Hobby(repobjekt),vedtransportör ca 7m, sädeskross, separator, motordriven slipsten, klyv/kap såg, äldre städ, vajerspel, vajer, skottkärra, mjölkkrukor, getgrimma, herrcyckel, cyckelkärra, verktyg, fyndlådor i massor mm.

Tag med stol/paraply. Servering. Välkommen! Vi tar även betalning med kort. Mer info samt bilder kan komma efterhand.


Kommentera inlägget här :